به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در نشست هماهنگی برنامه ریزی آیین سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) افزود: حضرت امام جعفرصادق (ع) رئیس مذهب شیعه در طول حیات خود منشا خدمات بزرگی برای دین مبین اسلام بودند و باعث شد تا روایات اهل بیت (ع) و احادیث پیامبر گرامی اسلام محمد (ص) به فراموشی سپرده نشود.
وی اظهارکرد: باید برای حضور یافتن هیات های مذهبی در تمامی مناسبت های مذهبی و ملی نشست های متعدد توسط تبلیغات اسلامی برگزار و از دیدگاههای آنان بهره برده شود.
وی گفت: دست اندرکاران مربوطه باید در صدور مجوز برای فعالیت هیات های مذهبی دقت و توجه جدی و کارگروه هایی به منظور ریشه یابی حضور نیافتن آنان در مناسبت ها تشکیل شود.
امام جمعه گناوه گفت: به منظور حضور پرشور مردم مومن و متدین این شهرستان در مناسبت های مذهبی اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده ای باید انجام شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه هم گفت: هیات های مذهبی شهرستان از قابلیت های زیادی برخوردارند که باید توانایی های خود را در مناسبت ها به منصه ظهور بگذارند.
حجت الاسلام آیت اندرزیان افزود: باتوجه به اینکه بیش از 120 هیات مذهبی در این شهرستان وجود دارد اما تاکنون نسبت به ثبت خود اقدام نکردند.
وی گفت: دراین ارتباط طرح پالایش و ساماندهی هیات های مذهبی در دستور کار قرار گرفته است.
اندرزیان بیان کرد: هیات های مذهبی باید برای تشکیل پرونده و ثبت نام در سامانه طوبی به این اداره مراجعه کنند.
مسئول ستادنمازجمعه گناوه گفت: این ستاد در طول سال به مناسبت های ملی و مذهبی برنامه های مختلف و متنوعی اجرا می کند.
حسین بستانی افزود: این نشست به منظور برنامه ریزی گرامیداشت سالروز شهادت امام جمعفرصادق(ع) و اقامه اولین نمازجمعه در کشور برگزار شده است.
وی اظهارکرد: نمازجمعه سنگر و جایگاه بسیار محکم و مقدس و قرارگاه فرهنگی است و باید همه باهم تلاش کنیم تا این مکان بیش از پیش تقویت شود.
مسئول ستادنمازجمعه گناوه از هیات های مذهبی خواست تا در آیین سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در روز پنجشنه هفته جاری در مصلای جمعه پررنگ حضور یابند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.