به گزارش ایرنا، حمیده ماحوزی روز سه شنبه در نشست با مدیران باشگاه های کتابخوانی در استان بوشهر افزود: هدف از برگزاری جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان ترویج فرهنگ کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان و انس با کتاب است.
وی یادآور شد: سال گذشته از مجموع باشگاه های کتاب خوانی ثبت شده در کشور، شهر بوشهر با ثبت 29٤ باشگاه رتبه اول و شهرخورموج با 21٤ باشگاه رتبه دوم را به خود اختصاص دادند.
ماحوزی اظهار داشت: در این دوره تاکنون ٩٣٩ باشگاه کتاب خوانی کودک و نوجوان در استان بوشهر به ثبت رسیده که امیدواریم این رقم تا پایان مهلت ثبت نام افزایش یابد.
حمیده ماحوزی با اشاره به اینکه انجام کار فرهنگی به تنهایی میسر نیست اظهار داشت: باید همه دستگاه ها در این حوزه مشارکت کنند.
وی از دستگاه هایی که در این زمینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر را مورد حمایت قرار دادند کمال قدردانی کرد و گفت: در باشگاه های کتابخوانی بیشتر دنبال این هستیم تا کودکان و نوجوانی که در باشگاه های کتابخوانی ثبت نام می کنند با خرید کتاب و خواندن بتوانند در افزایش سرانه مطالعه سهیم باشند.
ماحوزی یادآور شد: با توجه به اینکه بوشهر سال گذشته به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده اجرای برنامه های حوزه کتاب و کتابخوانی در این استان حائز اهمیتی دوچندان است.
وی در باره اعطای تسهیلات برای تاسیس، نوسازی و تجهیز کتاب‌فروشی‌ها در مناطق کمتر برخوردار گفت: متقاضیان می‌توانند درخواست های خود را به انضمام نمونه کاربرگ طرح توجیهی تکمیل و به نشانی ketab. Farhang.gov.ir ارسال کنند.
ماحوزی یادآور شد: ارائه این تسهیلات در پی انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بانک شهر است که وارد فاز اجرایی شده است.
باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان گروه های کتابخوانی هستند که با حضور دست کم 12 کودک یا نوجوان برای مبادله کتاب و خواندن کتاب های مبادله شده و دیگر کتاب ها زیر نظر یک مربی بزرگسال تشکیل و پس از ثبت در دبیرخانه مرکزی جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان فعالیت می کنند.
گروه های سنی حین ثبت نام جدا شده و در قالب گروه های 7 تا 9 سال، 9 تا 11 سال، 11 تا 14، و 14 سال به بالا تقسیم بندی می شوند.
هر یک از اعضا حداقل یک کتاب بر اساس فهرست ارائه شده تهیه و در جریان مبادله کتاب باشگاه کتابخوانی حضور پیدا خواهد کرد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.