به گزارش ایرنا، حجت الاسلام یوسف الاسلام جمالی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی مشاوران و مبلغان حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: این نوع کارکرد رسالت حوزه علمیه و ما موظف به این کار هستیم.
وی یادآورشد: چنانچه کسی درحوزه علمیه بخواهد دور خودش چهاردیواری بکشد و خودش را از مجموعه مردم جدا کند در جهت حوزه علمیه گام برنمی دارد و مسیر حرکت او مسیر مورد انتظار نیست.
جمالی افزود: ما موظف هستیم که دین را به مردم یاد و در خدمت مردم باشیم و فرهنگی به دور از خرافات و مسائلی که دیگران وارد دین کرده اند، به مردم عرضه کنیم تا بتوانند شیرینی و حلاوت واقعی دین را به مردم بچشانیم.
وی توجه حوزه علمیه خواهران به بحث تبلیغ را توجهی بسیار جدی دانست و یادآورشد: استان بوشهر، مشاوران دینی در بخش های مختلفی اعم از پارک ها، فضای مجازی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، روستاهای دور افتاده حضور دارند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهرگفت: تجربه ثابت کرده است هرگاه در بحث های تبلیغی، آموزشی، فرهنگی، علمی و پژوهشی خواهران به میدان آمده اند کار به نحوی مطلوب انجام شده است.
وی گفت:یکی از اساسی ترین و بنیادی ترین کارها، حضور مبلغان در مدارس آموزش و پرورش است که در این راستا مسئولان آموزش و پرورش استان بوشهر پای کار هستند.
جمالی ادامه داد: اکنون یک مجموعه 60 نفره از خواهران حوزوی در مدارس آموزش و پرورش استان حضور دارند که این شمار در مقابل حدود یکهزار مدرسه دخترانه استان بوشهر رقمی اندک بوده و باید افزایش یابد.
وی گفت: در این راستا با تدابیر و ساماندهی های صورت گرفته شمار مبلغان و مشاوران در استان رو به افزایش بوده و با این حضور و تلاش باید بتوانیم با آسیب های جدی و مهمی که جامعه بانوان را تهدید می کند مقابله کنیم.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.