به گزارش ایرنا، فرماندار گناوه در این آیین گفت: نامگذاری هفته مبارزه اهداف مختلفی دارد که آگاهی و اطلاع رسانی از خطرات و مضرات موادمخدر به آحاد جامعه و استفاده از نظرات و راهکارها در برابر پیشگیری و کنترل این پدیده است.
سیدعلی پاک نژاد افزود: کشور ایران بدلیل قرارگرفتن در کشورهای بزرگ کشت و تولید کننده موادمخدر دچار آسیب های فراوانی در زمینه مالی و جانی و اجتماعی شده است.
وی با بیان اینکه راههای مبارزه باموادمخدر سخت نیست، گفت: استفاده از توان اقشار گوناگون جامعه، آگاهی رسانی به خانواده ها از مضرات مصرف موادمخدر، لزوم بهره مندی از نیکوکاران، تقویت مراکز پیشگیری اعتیاد می تواند در این زمینه اثرگذار باشد.
وی اظهارکرد: جوامع کاری مختلفی در معرض گرایش به اعتیاد موادمخدر از جمله شرکت های صنعتی و اقماری وجود دارد که بخاطر آرامش بخشی بودن سعی می کنند به مواد روی آورند که دربرابر این وضعیت باید اطلاع رسانی و آگاهی از مضرات آن توسط متولیان امر شود.
فرماندارگناوه گفت: گفتمان آمار و اطلاع رسانی در زمینه روی آوری افراد به مواد مخدر در سالهای گذشته کتمان می شده که هم اینک این روند تغییر و می توان در کنترل و پیشگیری از آن گام های مهم برداشت.
وی بیان کرد: بi مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر در این شهرستان برنامه های خوبی شامل جلسه شورای هماهنگی، تشکیل زنجیره انسانی و برگزاری این همایش که به همت موسسه هیرادنور از موسسه های فعال در زمینه برنامه های پیشگیرانه آسیب های اجتماعی برگزارشده است.
مدیر مسئول موسسه آموزشی هیراد نورگناوه گفت: این موسسه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی فعالیت خود را از سال 91 با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی آغاز و تاکنون برنامه هایی مهم در این ارتباط برگزار کرده از جمله این همایش با همکاری تعدادی از دستگاههای اجرایی است.
مینا شهابی افزود: مودامخدر به یکی از مهم ترین مشکلات و تهدیدی جدی برای بشریت تبدیل شده که باید با تدبیر و تلاش آن را کنترل کرد.
وی اظهارکرد: درهای ورودی اعتیاد کنجکاوی، ماجراجویی، فشار دوستان، فرار از تنهایی و اضطراب و مشکلات زندگی، تفریح و سرگرمی است که برای پیشگیری و ابتلای جامعه بویژه قشر جوان به این پدیده باید گفتمان نه گفتن را عمل و زمان و توجه بیشتری صرف آن شود.
شهابی گفت: براساس آمارها 60 درصد افراد معتاد به موادمخدر توسط دوستان خود آلوده می شوند که باید خانواده ها مراقبت و کنترل فراوانی بر فرزندان خود داشته باشند تا آلوده به آن نشوند.
مدیر مسئول موسسه آموزشی هیرادنور گناوه افزود: انتظار می رفت که دراین همایش مهم شاهد حضور زیادی از اقشار جامعه بویژه کارکنان ادارات باشیم اما کمرنگ شرکت کردند.
دراین همایش یکی از کارشناسان شبکه بهداشت ودرمان درباره عوارض و راههای پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر مطالبی ایراد و در پایان دکلمه خوانی، تئاتر و کلیپ آموزشی باموضوع همایش اجرا شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.