به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اطعام نیازمندان و تامین سبد کالای آنان، جمع آوری کمک های نقدی و کالایی خیران، طرح اکرام ایتام و محسنین برای جذب حامی، سرکشی از خانواده های نیازمند، کمک به بیماران خاص و صعب العلاج، تامین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت و جمع آوری فطریه و کفارات مردم از عمده ترین فعالیت های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان است.
وی با تاکید بر اینکه بیشترین کمک ها در ماه مبارک رمضان توسط مردم و خیران به نیازمندان پرداخت می شود، اظهار کرد: از این میزان کمکها 14میلیارد ریال در قالب زکات فطریه در400 پایگاه ثابت و سیار در سطح استان جمع آوری و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.
لطفی اضافه کرد: با توجه به تمهیدات انجام شده جمع آوری این میزان فطریه در استان بوشهر نسبت به سال گذشته که سه میلیارد و 500 میلیون ریال بود، 268 درصد رشد نشان می دهد.
وی در باره طرح انسان دوستانه ' اکرام ایتام و محسنین' به منظور حمایت حامیان از فرزندان یتیم و غیر یتیم افزود: اوج این طرح در ماه مبارک رمضان انجام می گیرد و با اجرای این طرح در فرصت پیش آمده ماه مبارک، پنج هزار حامی برای فرزندان یتیم و محسنین استان جذب شد.
لطفی با اشاره به کمک 340 میلیون ریالی مردم استان به نیازمندان در قالب جشن رمضان بیان کرد: با اجرای طرح مفتاح الجنه در ماه مبارک خیران بیش از هفت میلیارد ریال مشارکت داشته اند.
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به توزیع کیسه های همیان مولا برای جمع آوری کمک های غیرنقدی مردم در سطح استان، گفت: بیش از چهار میلیارد ریال از طریق اجرای این طرح به نیازمندان کمک شد.
وی طرح اطعام ایتام و نیازمندان را یکی دیگر از فعالیت امداد در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: با مشارکت و کمک 38 میلیارد و 717 میلیون ریالی خیران و نیکوکاران، همه مددجویان تحت حمایت اطعام شدند.
لطفی با اشاره به اینکه وظیفه ما در کمیته امداد زمینه سازی برای افزایش مشارکت خیران در حوزه فقرزدایی ازجامعه است، ادامه داد: این موضوع علاوه بر تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای رفع مشکلات مددجویان، باعث می شود خیران و نیکوکاران از فیض خدمت به نیازمندان محروم نباشند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.