به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر روز دوشنبه در این همایش اظهار داشت: توجه و اهمیت به ادبیات کودک و نوجوان در بین مسئولان و والدین را دارای جایگاه ویژه است و هدف از اجرای این برنامه ها ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی کودکان و نوجوانان با این فرهنگ است.
آنیتا مظفری افزود: کودکان باید از دوران کودکی با کتاب انس گیرند و کتاب را دوست داشته باشند که این امر به رشد و بلوغ فکری آنان نیز کمکی شایان می کند.
وی با اشاره به اینکه بوشهر هم اکنون پایتخت کتاب ایران است گفت: این عنوان مسئولیت مسئولان فرهنگی این استان را دو چندان کرده و همگان باید در این عرصه با تلاش جدی خود برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار جامعه بویژه کودکان و نوجوانان اهتمام جدی بورزند.
یک مدرس دانشگاه نیز در این همایش گفت: رابطه والدین و فرزندان بطورنباید مراقبت باشد بلکه تربیت مهم ترین رابطه بین این دونفر است.
نبی فتاحی: ما باید فرزندان مان را طوری تربیت کنیم که در رابطه اجتماعی آنها مشکلی وارد نشود و کودک در جامعه موفق عمل کند.
وی یادآور شد: بهترین زمان برای یادگیری و تربیت کودک در ١٠ سال اول زندگی است که والدین باید در این دوران مراقب شکل گیری فرزند خود باشند.
در این آئین مسابقه کتابخوانی و قصه گویی بین کودکان برگزار شد و به همگی آنها جوایز و کتاب هایی با توجه به رده سنی آنها اهدا شد.
مشاعره و موسیقی از دیگر برنامه های این همایش بود که با استقبال خوبی از طرف کودکان روبرو شد.
١٨ تیر ماه به مناسبت سالروز درگذشت نویسنده شهیر مهدی آذریزدی، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی با تایید مصوبه شورای فرهنگ عمومی، به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمدشهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.