به گزارش ایرنا، مرتضی شهبازی روز یکشنبه در نشست با نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: با این تسهیلات همه امور مربوط به فرآوری و بسته بندی خرما، حمل و نگهداری آن در سردخانه و توزیع با خودروهای سردخانه دار انجام می شود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان دشتستان از قطب های اصلی تولید خرما در استان بوشهر است پرداخت تسهیلات یاد شده می تواند به افزایش اشتغال در این شهرستان کمک کند.
‎وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در شهرستان دشتستان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان موقعیت جغرافیایی و اقلیمی در زمینه نخیلات و کشاورزی صندوق کار آفرینی امید استان بوشهر برای حل مشکل بیکاری این شهرستان اهتمام ویژه ای دارد.
شهبازی با بیان اینکه ایجاد صندوق های خرد محلی اشتغال بیش از ٤٠٠ نفر از روستاییان شهرستان دشتستان را فراهم آورده است اظهار داشت: در این ارتباط در سال جاری نمایشگاه عرضه محصولات، صنایع دستی و تولیدات محلی آنها در روستای بویری شهرستان دشتستان با حمایت صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر برگزار شد.
وی با اشاره به پرداخت بیش از ٨٠ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در چهار سال اخیر در شهرستان دشتستان گفت: با توجه به اختصاص بودجه از صندوق توسعه ملی به صندوق کارآفرینی امید برای اشتغال در روستاهای کشور این صندوق تلاش خود را بیش از پیش برای حمایت از متقاضیان اشتغال در استان با اعطای تسهیلات، خدمات رسانی در زمینه آموزش های فنی و تخصصی، هدایت متقاضیان اجرای طرح ها و ارائه تسهیلات کمکی و حمایتی انجام خواهد داد.
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: همه موانع و مشکلات فراروی بخش اشتغال باید برداشته و از این طریق زمینه کاهش بیکاری فراهم شود.
محمدباقر سعادت افزود: شهرستان دشتستان با توجه به موقعیت گردشگری و منطقه آب و هوایی، نخیلات، کشاورزی، صنایع تبدیلی خرما و فراهم بودن زمینه های اشتغال مختلف نیاز به حمایت دستگاه های حامی اشتغال در استان ازجمله صندوق کارآفرینی امید دارد.
وی همچنین با نوید تلاش های مستمر در زمینه تکمیل و افتتاح سد دالکی در منطقه گفت: امیدواریم این پروژه باعث رونق بیش از پیش کشاورزی و نخیلات و جذب توریست و رونق گردشگری در منطقه شود.
‎7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمدشهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.