به گزارش ایرنا، محمدحسن باستی روزدوشنبه درنشست بررسی مشکلات آب در استان بوشهر افزود: در زمان حاضر دولت برای تامین این میزان آب در استان بوشهر روزانه یک میلیارد و 220 میلیون ریال پرداخت می کند.
وی اضافه کرد: هرچند تامین آب از طریق شیرین سازی از دریا اسان نیست، با این وجود، مجوز شیرین کردن 100 هزار مترمکعب آب از طریق تاسیسات آب شیرین کن برای استان بوشهر صادر شده است.
باستی اظهار کرد: بحران آب در کشور جدی است و با توجه به وجود مشکلات متعدد در بخش آب آشامیدنی و کشاورزی دولت به تنهایی نمی تواند این مشکلات را برطرف کند.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر بیان کرد: برای تامین آب تقویت منابع آبی، اصلاح شیوه مصرف و کاهش میزان هدر رفت آب ضروری است.
باستی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد آب استان بوشهر از سایر استانها تامین می شود، گفت: در زمان حاضر 35 تا 38 درصد آب در استان بوشهر به دلیل انشعاب های غیرمجاز، خرابی خط های آبرسانی و فرسودگی شبکه آب هدر می رود.
وی یادآور شد: برای اصلاح شبکه آب استان بوشهر یک تیم کره ای مطالعاتی انجام داد که برای اجرای فقط یک فاز آن حدود هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی گفت: مشکل عمده استان بوشهر در موضوع آب، هدر رفت و منابع آبی نیست بلکه اصلاح شیوه مصرف است.
معاون اموری عمرانی استانداری بوشهر یادآور شد: هزینه دریافتی بابت یک متر مکعب آب مصرفی از مردم در قبض های آب سه هزار ریال است این درحالی است که هزینه خرید آن از آب شیرین کن ها برای دولت 61هزار ریال است.
باستی بیان کرد: با توجه به اینکه در هیچ دوره ای به اندازه سه سال گذشته برای تامین آب در استان بوشهر هزینه نشده است باید در مصرف آب دقت بیشتری شود.
وی یادآور شد: ایجاد راهکارهای لازم برای افزایش ظرفیت منابع تامین آب در استان بوشهر از جمله وظایف مدیران بخش آب این استان در سال جاری است.
باستی تاکید کرد: اگر به سمت روش اصلاح الگوی مصرف حرکت نکنیم در دراز مدت در مورد تامین و هدر رفت آن نمی شود کار زیادی انجام داد.
معاون عمرانی استانداری بوشهر با بیان اینکه تا 2 سال آینده کمتر از 74 هزار مترمکعب به میزان تامین آب استان اضافه می شود، اظهارکرد: فرمانداران شرایط بحرانی آب را به مردم گوشزد کنند و شوراهای اسلامی نیز بسته پیشنهادی در مورد مشکلات آب را برای انعکاس به وزارت نیرو ارائه کنند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.