به گزارش ایرنا، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت امسال یکی از مسائل مهم و مورد توجه عموم مردم ایران ترکیب کابینه دولت آینده است و انتظار دارند رئیس جمهوری منتخب افرادی را برای اعضای کابینه دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی کند که توان پاسخگویی مطالبات مردم را داشته باشند.
در این ارتباط خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برای انعکاس دیدگاه های مردم مناطق مختلف کشور در باره شرایط و ویژگی های اعضای کابینه دولت آینده با برگزاری میزگردهایی با صاحبنظران و فعالان سیاسی هر استان به عنوان نخبگان جامعه برگزار کرده است.
میزگرد مرکز ایرنا در بوشهر با حضور دبیرحزب مردم سالاری و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات،
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا)، رئیس دفترحزب عدالت و آزادی ایران اسلامی و عضو شورای اصلاح طلبان، دبیر حزب موتلفه اسلامی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و 2 تن از فعالان سیاسی در این استان برگزار شد.
دبیرحزب مردم سالاری و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بوشهر گفت: با توجه به وعده رئیس جمهوری منتخب در مورد بهبود وضعیت اقتصادی و حل بحران اشتغال در جامعه باید هماهنگی مناسبی بین تیم اقتصادی دولت دوازدهم وجود داشته باشد.
حسین جعفری افزود: رئیس جمهوری منتخب برای ایجاد امیدواری در بین مردم و بویژه جوانان نیازمند تیمی هماهنگ تر از دولت یازدهم است.
وی با اشاره به مشکل اشتغال جوانان اظهار کرد: برطرف کردن مشکل بیکاری امروز از دغدغه های رهبر معظم انقلاب، اولویت های مجلس شورای اسلامی و مهمترین مطالبه مردم است که دولت باید با برنامه ریزی نسبت به حل این معضل اقدام کند.
جعفری اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف دولت گذشته استفاده از برخی وزیران بازنشسته و سالمند بود که کارایی لازم در افزایش بهره وری را نداشتند.
وی درباره سیاست خارجی در دولت دوازدهم گفت: ادامه روند تنش زدایی با توجه به شرایط خاص منطقه باید در دولت دوازدهم لحاظ شود.
جعفری، با تاکید براهمیت توسعه سیاسی اظهار کرد: با توسعه سیاسی به پیشرفت اقتصادی می رسیم همانطور که در دولت اصلاحات این اولویت باعث ثبات اقتصادی در کشور شد.
دبیرحزب مردم سالاری و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بوشهر گفت: اگر دولت دوازدهم به دنبال پیشرفت کشور است راهی به جز توسعه سیاسی ندارد.
جعفری، برضرورت پرداختن دولت به جدا کردن برخی وزارتخانه های ادغام شده تاکید کرد و گفت: جدا کردن وزارتخانه ها باعث اشتغال، کارآمدی، و چابکی دولت می شود.
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) استان بوشهر نیز گفت: بسیاری از مسائل، مشکلات و مطالبات مردم درشعارهای تبلیغاتی مطرح شد.
نصرالله شفیعی گفت: دولت دوازدهم باید توجه خاصی به مطالبات رهبر معظم انقلاب داشته باشد و در قالب کارگروهی تخصصی زمینه اجرای این منویات را در جامعه فراهم کند.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب زبان گویای مردم است که با مشکلات جامعه آشنایی کامل دارد و توجه و بهره گیری از این تذکرها در موفقیت دولت دوازدهم می تواند کارساز باشد.
شفیعی با تاکید برتوجه دولت دوازدهم به توانمندی داخلی ملت ایران اظهار کرد: در حوزه اقتصاد تکیه براقتصاد مقاومتی باید مورد توجه باشد.
وی افزود: استفاده از نیروهای کاردان، مجرب، متعهد و کسانی که فرهنگ کار، تلاش و مدیریت را از درون کشورفراگرفته در کابینه دولت دوزادهم باید مشهود باشد.
سخنگوی جمنا در استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه دولت یازدهم به عنوان دولت سالمندان مشهور بود، دولت آینده برای دستیابی به موفقیت باید از توان جوانان بهره بیشتری ببرد.
شفیعی گفت: پرهیز از اختلاف و دو قطبی کردن کشور از ضرورت هایی است که باید مورد توجه دولت دوازدهم باشد چون با رو در رویی ملت بزرگترین لطمه به کشور وارد می شود.
وی گفت: دولت دوازدهم در سیاست خارجی نباید به آمریکائی ها و غربی ها اعتماد کند و برجام نمونه ای از بدعهدی آنان است.
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر با تاکید بر نظارت دقیق بر برجام گفت: چنانچه طرف غربی به تعهد خود توجه نکند دولت برای احقاق حقوق مردم باید اقدام کند.
وی ادامه داد: توجه به حل مشکل بیکاری مهمترین خواسته مردم است و ادامه این مشکل به کشور و جوانان آسیب وارد می کند.
شفیعی یادآور شد: تلاش برای خروج از رکود اقتصادی، توجه به بخش خصوصی، مبارزه با قاچاق، برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی و توجه به سرمایه های اجتماعی باید از برنامه های دولت باشد.
وی با اشاره به شرایط خاص منطقه خاورمیانه گفت: غفلت دولت از این شرایط خسارتهای جبران ناپذیری را به دنبال دارد به همین دلیل تقویت بنیه دفاعی و پرهیز از تضعیف نیروهای مسلح از جمله سپاه باید ازبرنامه راهبردی کشور باشد.
شفیعی، همچنین بر ضرورت حفظ کرامت ایرانیان درخارج از کشور بر مبنای دیپلماسی اقتدار و مصلحت و نه دیپلماسی انفعالی تاکید کرد.
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: رمز پیشرفت کشور داشتن روحیه انقلابی است به همین دلیل برای حفظ این روحیه باید تلاش کرد.
وی یادآور شد: دولت دوازدهم باید پاسدار مکتب امام راحل و رهبر معظم انقلاب و ملزم به اجرای شعارهای خود باشد.
رئیس دفترحزب عدالت و آزادی ایران اسلامی و عضو شورای اصلاح طلبان در استان بوشهر گفت: جوان بودن، شفافیت و هماهنگی با عقبه سیاسی و اجتماعی دولت یازدهم باید ازویژگی های مهم دولت دوازدهم باشد.
اکبرصابری افزود: 90 درصد آرای دولت دوازدهم از اصلاح طلبان است برهمین اساس انتظارمی رود در کابینه آینده از این گروه سیاسی بیشتر استفاده شود.
وی پیربودن را از اشکالهای اساسی دولت یازدهم عنوان کرد واظهار کرد: جوان گرایی و استفاده از توان بانوان با توجه به نقش این قشر در پیروزی رئیس جمهوری منتخب در انتخابات 29 اسفند باید از رویکردهای اساسی دولت آینده باشد.
صابری، در باره توجه به توسعه همه جانبه گفت: توسعه یک امر همگانی و فراگیر است و توسعه بخشی جوابگوی همه نیازهای کشور نیست.
وی در مورد مسائل و مشکلات اقتصادی بیان کرد: حل مشکلات اقتصادی و رسیدن به توسعه در این بخش باید ازاولویت های دولت دوازدهم باشد.
رئیس دفترحزب عدالت و آزادی ایران اسلامی و عضو شورای اصلاح طلبان در استان بوشهر گفت: هماهنگ عمل نکردن تیم اقتصادی ازمشکلات دولت یازدهم بود که انتخاب مهره های موثر و همگرا برای حرکتی شتابان در دولت دوازدهم ضروری است.
وی بیان کرد: استفاده ازنیروهای توانمند استانهای محروم درکابینه دولت دوازدهم باید مورد توجه قرار گیرد.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: دولت دوازدهم برای دستیابی به شکوفایی اقتصادی نیازمند گروهی باتجربه وهماهنگ است تا اشتباه های گذشته و مشکلات موجود در بخش تولید و اقتصاد را تکرار نکند.
عبدالله فاتحی افزود: با انتخاب وزیران متخصص و کاربلد دربخش اقتصادی زمینه اجرای هرچه بهتر اصل های اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات اقتصادی در جامعه فراهم می شود.
وی گفت: با توجه به ضعف های موجود در وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و آموزش عالی در دولت یازدهم، باید ازافراد متعهد و دلسوز برای قبول مسئولیت در این وازرتخانه ها استفاده شود.
یک فعال سیاسی گفت: تلاش دولت یازدهم برای عادی سازی معضلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مبنی بر بهره گیری از نیروهای باتجربه بود.
خسرو دهقانی افزود: رئیس جمهوری منتخت با توجه به موفق عمل کردن مدیران میانی می تواند از این ظرفیت برای کابینه دوازهم استفاده کند.
وی در باره توجه دولت به جوانگرایی اظهارکرد: جوانگرایی دولت نباید به معنی کنار گذاشتن افراد با تجربه باشد چون برخی از وزرای پیر موفق ترین وزیر در دولت یازدهم بودند.
دهقانی اظهار کرد: همسو بودن وزیران از جمله مهمترین نکته ای است که باید مورد توجه باشد نباید بین تیم دولت پارادوکس و تناقض وجود داشته باشد بلکه باید با همفکری امور مملکت را پیش برد.
وی گفت: در دولت یازدهم بسیاری از وزیران کمتر ازدولت حمایت کردند و شخص رئیس جمهوری مجبور بود بار آنها را نیز بر دوش بکشد به همین دلیل همسویی، همگرایی و همگن بودن کابینه از جمله مشخصه هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
دهقانی بیان کرد: با توجه مطالبه اقتصادی رای دهندگان، دولت دوازدهم باید با انتخاب تیم اقتصادی هماهنگ، با تجربه و همسو با سیاست های دولت به خواسته ها و مشکلات اقتصادی جامعه پاسخ دهد.
دهقانی اظهارکرد: اگر قرار است از افراد با گرایش های مختلف در دولت دوازدهم استفاده شود باید این افراد همسو با اهداف دولت باشند تا در ادامه کار برای دولت مشکلی ایجاد نشود.
وی با تاکید براینکه وزیران باید با علوم جدید آشنا باشند تاکید کرد: شایسته سالاری و تخصص افراد باید همسو با وزارتخانه ها باشد.
این فعال سیاسی یادآور شد: مردم به برنامه های رئیس جمهوری منتخب رای دادند و دولت نیز با انتخاب افرادی توانمند باید نسبت به تحقق شعارهای خود و تامین نیازهای مردم اقدام کند.
وی گفت: کابینه و تیم دولت دوازدهم باید کشور را در شرایط مختلف براساس اسناد بالادستی و برنامه های توسعه ای مدیریت کند.
فعال سیاسی دیگری در استان بوشهر گفت: دولت دوازدهم برای به تحقق رساندن وعده های خود ومطالبه های مردم باید از وزیران و مدیران با تجربه، متخصص، پرکار و دلسوز استفاده کند.
حسین حیدری افزود: وزیران و مدیران برای به سرانجام رساندن کارها و برنامه های دولت باید خط قرمزهای نظام درهمه عرصه های داخلی و خارجی را مد نظر قراردهند.
وی اظهار کرد: دولت ها همواره با شعارهای مختلف کارشان را آغاز می کنند اما با توجه به دغدغه مردم درباره مسائل زیر بنایی و اقتصادی، برنامه ریزی دولت باید برای حل مسائل و مشکلات معیشتی مردم باشد.
حیدری اضافه کرد: دولت برای پاسخگویی به نیازهای اقتصادی مردم باید به زیرساخت های اقتصادی جامعه توجه و به جای شعار دادن بیشتر عمل کند.
وی با اشاره بر ضرورت توجه به منویات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی گفت: دولت برای اینکه درعرصه اقتصادی بتواند شعارها و برنامه های خود را عملیاتی کند افزون بر توجه به ظرفیت های و داخلی باید تیمی همراه نیز داشته باشد.
حیدری اظهارکرد: پرداختن به اقتصاد مقاومتی کشور را از وابستگی اقتصادی نجات و موجب بروز فعالیتها و استعدادهای نوشکفته می شود که می طلبد تیم اقتصادی دولت دوازدهم به این اصل مهم توجه داشته باشد.
وی یادآور شد: با توجه به پتانسیلهای کشور درحوزه های کشاورزی، صنعت و معدن، ذخایر زیرزمینی و دریا می طلبد دولت دوازدهم با برنامه ریزی خوب چهار سالی با موفقیت را طی کند.
حیدری اظهار کرد: درعرصه سیاسی دولت دوازدهم باید با کشورهایی که به نوعی با سیاست های جمهوری اسلامی همگام، همراه و همسو باشند، ارتباط برقرار کند.
وی گفت: دولت باید در سیاست با زیرکی و هوشیاری موجب سربلندی، عزت و اقتدار نظام و کشور شود.
حیدری ادامه داد: دراین ارتباط باید با کشورهایی مراوده داشته باشیم که رابطه با آنها به ما کمک در مقابل زیاده خواهی کشورهای دیگر ایستادگی کند.
این فعال سیاسی اظهار کرد: همچنین درعرصه سیاست داخلی نیز با پرهیز از پرداختن به مسائل حاشیه ای باید به مطالبه های مردم توجه شود.
حیدری با تاکید بر توجه به پیوست های فرهنگی در اجرای برنامه های دولت دوازدهم اظهار کرد: ایجاد اتحاد و یکدلی بین مردم، مسئولان و سران قوا علاوه بر آرامش در کشور منجر به توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می شود.
نماینده مرم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سلامت، صداقت وتوانمندی باید از ویژگی های کابینه دولت دوازدهم باشد.
محمد باقرسعادت افزود: با توجه به وعده های رئیس جمهوری منتخب و انتظار مردم، کابینه دولت دوازدهم باید از افرادی مقتدر، توانمند و کارآمد تشکیل شود.
وی اضافه کرد: در کنار شعار جوانگرایی دولت دوازدهم باید از افراد با تجربه نیز استفاده کند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.