به گزارش ایرنا، عقیل امینی روز دوشنبه در جلسه بررسی روند اجرایی پروژه اسکله خورخان بردخون افزود: کار ساخت این اسکله به طول 145 متر خرداد ماه سال 94 آغاز شد اما به دلیل صادر نشدن مجوز سازمان بنادر و دریا نوردی کار آن در دریا متوقف شده بود.
وی اضافه کرد: هم اکنون بخشی از کار مخلوط ریزی این اسکله و مقدمات شمع کوبی آن فراهم شده است.
امینی اظهار کرد: ساخت اسکله از نیازهای اساسی مردم بردخون شهرستان دیر است که به علت نبود اعتبار در سال‌های گذشته امکان اجرای آن فراهم نشده بود.
وی گفت: با پیگیری فرماندار، مدیر کل شیلات و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی سرانجام ساخت این اسکله خرداد سال 94 آغاز و طبق برنامه پیمانکار باید در مدت سه سال به بهره برداری برسد.
رئیس شیلات بندر دیر یادآورشد: برای ساخت اسکله به مجوز سازمان بنادر و دریانوردی نیاز بود که به علت صادر نشدن این مجوز تا فروردین امسال کار ساخت آن در دریا متوقف شده بود که با صدور مجوز توسط سازمان بنادر و دریانوردی ساخت آن از سرگرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 400 صیاد در بردخون فعالیت می‌کنند، افزود: اکنون 93 قایق صیادی و تفریحی در این بخش فعالیت دارند، اما با ساخت اسکله خورخان 10 موتور لنج صیادی نیز می‌توانند در آن پهلو بگیرند.
رئیس شیلات بندردیر گفت: اعتبار مورد نیاز اسکله خورخان را شیلات و وزارت نفت تامین می‌کنند که وزارت نفت مشکلی برای اختصاص اعتبار ندارد و شیلات هم تلاش می‌‎کند مبلغ مورد نظر را بموقع اختصاص دهد.
وی درباره بهبود جاده دسترسی به اسکله خورخان بیان کرد: یکی از دغدغه اصلی صیادان بخش بردخون جاده دسترسی به خورخان است که ترمیم این جاده نیز بخشی از طرح ساخت اسکله به شمار می‌رود.
نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: از طریق وزارت نفت پیگیر تامین اعتبار این طرح هستیم اما شیلات هم باید در این زمینه همراهی کند تا طرح در زمان تعیین شده تکمیل شود
سکینه الماسی افزود: یکی از آرزوهای دیرینه صیادان بردخونی اجرای پروژه اسکله خورخان است که راه اندازی آن در زندگی و معیشت مردم تاثیرگذار است.
بردخون از توابع شهرستان دیر در فاصله 150 کیلومتری جنوب استان بوشهر است.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.