به گزارش ایرنا، شاهپور رجایی روز پنج شنبه در آئین معارفه رئیس اداره منابع آب شهرستان کنگان افزود: در این راستا جهت استفاده از آب های نامتعارف تا حجم 21 میلیارد متر مکعب در استان مجوز تخصیص گرفته شده است.
وی بیان کرد: هر گونه برداشتی از آب دریا و دیگر منابع آب تنها باید با مجوز وزارت نیرو باشد و در غیر اینصورت تخلف است.
رجائی ادامه داد: در این راستا جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و بستر دریا، ساماندهی برداشت آب دریا توسط شرکت ها و موسسات، جلوگیری از اضافه برداشت ها و تعین وضعیت چاه های غیر مجاز از مهمترین اولویت ها و برنامه های شرکت آب منطقه ای استان بوشهر در شهرستان کنگان است.
وی اضافه کرد: در سه شهرستان گناوه، کنگان و جم با پدیده دریا خواری مواجه هستیم و در خصوص آزاد سازی این مکان ها، اقدامات خوبی در سه شهرستان یاد شده صورت گرفته و متخلفان این حوزه نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.
وی در ادامه سامانه ساماب (سامانه یکپارچه حفاظت و بهره برداری منابع آب و امور مشترکان) را یکی از مهمترین و قویترین نرم افزارهای مربوط به حوزه حفاظت و بهره برداری دانست و گفت: بزودی زیرساختهای اجرای این نرم افزار جهت تسریع در خدمات به ارباب رجوع از جمله فعال شدن دفاتر خدماتی، در سراسر استان انجام می شود. در این آئین از تلاش های عبدالطیف عباسی نژاد تجلیل و بهروز شریف زاده بعنوان رئیس جدید اداره منابع آب شهرستان کنگان معرفی شد.
7212/ 6045خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.