به گزارش ایرنا،حسین دلشب روز چهارشنبه درنشست بررسی مدیریت پسماند شهرداری های استان بوشهر افزود:اگر شهرداری های این استان به مدیریت پسماندهای شهری اهتمام جدی نداشته باشند توسط دستگاه قضایی مورد پیگرد قرار می گیرند.
وی یادآورشد: باوجود همکاری با شهرداریها برای ساماندهی جایگاه پسماند اما اقدام عملی انجام نشده و اداره کل حفاظت محیط زیست آخرین تذکر را به شهرداریها اعلام می کند.
دلشب اظهارداشت: در کارگروه پسماند استان بوشهر بطور متعدد به موضوع پسماند شهرداری های استان پرداخته شده و نیاز است شهرداریها در این حوزه با اهتمام جدی تری و در مسیری قانونی گام بردارند.
وی ادامه داد: تفاهمنامه ای نیز با سازمان همیاری شهرداری های کل کشور از طریق وزارت کشور امضا شده که در آن خواسته شده شهرداری ها در هر شهری برای تجهیز و امکان فعالیت نمایشگرهای آلودگی محیط زیست در شهرها، اعتباری را اختصاص دهند.
وی یادآور شد: در صورت اجرا نشدن تفاهمنامه یاد شده در برخی از روزهای سال شاهد خاموشی نمایشگرهای ایستگاه های سنجش هوا خواهیم بودکه علت این موضوع عدم تخصیص اعتبار لازم از طرف شهرداری هاست.
دلشب گفت:محیط زیست به عنوان یک دستگاه تخصصی و مسئول اعتباری برای پایش هوا ندارد که این امر مشکل آفرین شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: باتوجه به تنوع ماموریت و ضرورت اهتمام بر عملکرد دستگاهها و واحدهای صنعتی برای حفظ محیط زیست اما این اداره کل با کمبود شدید نیرو روبرو است.
وی تصریح کرد: براساس چارت سازمانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با کمبود 274 نیرو مواجه است اما امکانی برای جذب این شمار نیرو وجود ندارد.
7212/ 6045خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.