حسین دلشب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این 10 کانون در سراسر استان بوشهر پراکنده است که عمده آن نیز در شهرستان های دشتستان و بوشهر است و عامل ایجاد آن نیز بادهای موسمی است.
وی بیان کرد: برای مقابله با ریزگردها در استان بوشهر برنامه‌های مختلف و متعددی در دستور کار داریم و تاکنون نیز اقدامات و برنامه ریزی هایی در این زمینه انجام شده است.
دلشب ادامه داد: استانداران کشور بر اساس حکم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان رئیس کارگروه مقابله با پدیده گردو غبار منصوب شدند و دبیرخانه این کارگروه نیز ادارات کل محیط زیست استانها هستند.
مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه نشست‌های این کارگروه تاکنون در استان برگزار نشده است، افزود: برگزاری این کارگروه نیازمند همکاری فرابخشی است که امیدواریم با توجه به اهمیت تصمیم گیری جامع برای ریزگردها هرچه زودتر شاهد تشکیل این کارگروه باشیم.
وی ادامه داد: در این کارگروه باید نتایج مطالعات توسط مشاوران ارائه و در شورای برنامه ‌ریزی تصویب شود تا اعتبارات لازم تخصیص یابد و هر دستگاه بتواند وظایف خود را انجام دهد.
دلشب، با اشاره به موفقیت دیپلماسی محیط زیستی دولت تدبیر و امید، افزود: کارگروه بین‌المللی مقابله با پدیدیه گرد و غبار تیرماه امسال با حضور دبیرکل سازمان ملل در تهران برگزار می شود.
وی افزود: پدیده گردوغبار به مساله ای منطقه ای مبدل شده و باید فعالیت ها را به کل منطقه اشاعه داد تا بتوان زمینه حل آن را فراهم کرد.
دلشب یادآور شد: اغلب کانون های ایجاد پدیده گردوغبار در بیرون از مرزهای ملی ایران واقع شده و این مناطق در وضعیتی ناپایدار و بی ثبات به لحاظ امنیتی و سیاسی قرار دارند و ازهمین رو اقدام برای آن با سختی هایی روبرو است.
وی گفت: با این وجود در سال 95 با دولت عراق نیز تفاهم نامه ای امضا شد برای مالچ پاشی و درختکاری در مناطق بیابانی عراق و ازهمین رو گام هایی نیز در منطقه برداشته شده است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.