به گزارش ایرنا، امرالله پاراد روز یکشنبه در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر افزود: 81 درصد مشترکان برق استان بوشهر خانگی است که این شمار مشترک از حیث مصرف 67 درصد برق استان بوشهر مصرف می کنند.
وی بیان کرد: بخش عمومی ادارای استان بوشهر نیز 3 درصد است که میزان مصرف آن 17 درصد گزارش می شود.
پاراد یادآور شد: در استان بوشهر یک کولر 26 هزار اندازه 90 لامپ 23 وات کم مصرف برق مصرف می کند که با این شرایط نگه داشتن دمای اتاق بین 23 تا 26 درجه و سرویس بموقع کولر می تواند در کاهش مصرف برق نقشی جدی ایفا کند.
پاراد با اشاره به مصرف برق کم کولرهای اسپلیت در مقایسه با کولرهای پنجره ای ادامه داد: اینک برخی دمای کولر خود را روی 16 تا 18 درجه سانتیگراد تنظیم می کنند به دلیل افزایش چشمگیر مصرف برق این خود یک فاجعه است.
وی گفت: پیک مصرف برق در استان بوشهر بین ساعت 13 تا 17 است که انتظار داریم در این ساعت ها از لوازم برقی غیر ضرور استفاده نشود.
وی افزود: افزایش اوج بارمصرف برق در تابستان با شرائطی که وجود دارد از حد طبیعی عبور می‌کند که لازم است مشترکان برق استان بوشهر، مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دهند تا شرائط مصرف برق در این استان بحرانی نشود.
پاراد با اشاره به اینکه سهم مصرف برق مشترکان خانگی استان بوشهر چهار برابر متوسط کشوری است افزود: سهم مصرف برق خانگی در استان 10 هزار 600 کیلووات ساعت است که نسبت به متوسط کشوری چهار برابر است.
وی گفت: میزان خاموشی برق در استان بوشهر از 788 دقیقه در سال 92 به 234 دقیقه در سال 95 رسیده است.
پاراد با اشاره به اینکه تغییر ساعت ادارات از اول تیرماه برای کاهش مصرف برق اجرایی شد، اظهار داشت: از یکم تیرماه ساعات فعالیت ادارات استان بوشهر بجز بیمارستانها، مراکز امدادی و نظامی برای کاهش مصرف برق و جلوگیری از خاموشی تغییر یافت و به مدت 2 ماه ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر با بیان اینکه اوج بار مصرف برق در استان بوشهر کاهش می‌یابد بیان کرد: با تغییر ساعت کار ادارات در سال گذشته 70 تا 90 مگاوات کاهش پیک بار داشتیم و امسال پیش بینی می‌شود این رقم به بیش از 80 تا 90 مگاوات برسد.
براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان بوشهر ساعات کار ادارات و دتسگاههای اجرایی استان بوشهر بجز بیمارستانها، مراکز امدادی و نظامی از سوم تیرماه جاری تا پایان مرداد ماه امسال از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 06:30 تا 13:30 تعیین شده است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.