به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمود محمودی در جلسه تعامل صنعت با شهرستان کنگان در منطقه پارس 2( پارس کنگان) با بیان اینکه این گلایه ها به معنای نادیده گرفتن خدمات صنعت نیست، افزود: توسعه خدمات عام المنفعه توسط صنعت به شهرها و روستاهای همجوار صنعت می تواند به ترمیم بخشی از آسیب های اجتماعی و فرهنگی کمک کند.
محمودی اشتغال نیروهای بومی را یکی از مطالبات بحق مردم بویژه جوانان دانست و ادامه داد: اشتغال نیروهای بومی بایستی توام با اقدام و عمل باشد.
وی، یکی از آسیب های صنعت را پرداخت نشدن بموقع حقوق کارگران شاغل در فازها و شرکت های مستقر در منطقه دانست و بیان کرد: متولیان صنعت در منطقه بایستی جلوی ظلم آشکار و بزرگ به قشر ضعیف و زحمتکش کارگر را بگیرند و اجازه ندهند تاخیرهای چندین ماهه در پرداخت حقوق کارگران به بنیان خانواده های این قشر آسیب وارد کند.
امام جمعه کنگان، توسعه خدمات عام المنفعه (ایجاد فضاهای تفریحی، ورزشی و رفاهی، توسعه فضای سبز و پارک ها، ایجاد راه و ساخت مراکز عمومی و علمی و آموزشی و درمانی)، خدمات فقر زدایی و رفع محرومیت (رسیدگی به اقشار آسیب پذیر و فقرا و ایتام)، ضرورت خدمات معنوی و مذهبی برای کاهش آسیب های فرهنگی، دینی و اجتماعی و کمک و تقویت حوزه دین و ترویج دین باوری از جمله خواسته های مردم پیرامونی از صنایع فعال در این شهرستان عنوان کرد.
مدیر منطقه پارس 2(کنگان) دراین نشست گفت: ساماندهی، بهبود و توسعه معادلات فرهنگی و اجتماعی با شهرستان کنگان از اهداف مهم منطقه پارس 2 است.
عباس قائدی برازجانی افزود: توسعه اقتصادی، آموزشی و کمک به اجرای پروژه های مهم و عام المنفعه در شهرهای میزبان صنعت از اولویت های مهم سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که تا کنون گام های بزرگی برای تحقق این هدف برداشته شده است.
وی اضافه کرد: با برنامه ریزی مدون و متقن و همراهی و همکاری مردم و مسئولان تلاش خواهیم کرد مشکلات مردم در شهرها و روستاهای شهرستان کنگان را به حداقل برسانیم.
معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری کنگان گفت: حضور صنعت بخش زیادی از سرمایه های شهرستان از جمله کشاورزی، زیرساخت ها، روستاها، دریا و سواحل بکر را از بین برد که برای جبران این آسیب های مهم بایستی چاره اندیشی کرد.
احمد خاکنژاد افزود: آسیب های اجتماعی صنعت به گونه ای است که هم اکنون 12 محله آلوده و در معرض آسیب در شهرستان کنگان شناسایی شده که بایستی برای حل مشکلات آنها گام هایی اساسی برداشت.
وی رشد جمعیت را یکی دیگر از آسیب ها دانست و بیان کرد: بدلیل حضور صنعت و سیل هجوم نیروهای کارگری در منطقه امکانات و زیرساخت های این شهرستان جوابگوی نیازهای کنونی نیست و باید با توسعه زیرساخت ها در حوزه های مختلف به جبران کاستی ها و رفع خلاهای پیش آمده کمک کرد.
خاکنژاد با اشاره به از بین رفتن بخشی از مکان های تفریحی و گردشگری شهرستان بدلیل حضور صنعت بر ضرورت توجه جدی به مسائل و مشکلات جوانان بویژه جامعه ورزشی و هنرمندان و نیز محرومیت زدایی تاکید کرد.
رئیس روابط عمومی منطقه پارس 2 (کنگان) گفت: شرکت های مستقر در منطقه خود را ملزم به همکاری با مجموعه شهرستان می دانند و در قبال مردم مسئولیت پذیر هستند.
سید مصطفی جعفری افزود: با تشکیل کمیته ای مشترک میان مجموعه شهرستان و صنعت تلاش خواهد شد با برنامه ریزی مطلوب به حل مشکلات در سه حوزه دینی، فرهنگی و اجتماعی کمک شود.
وی با اشاره به خدمات منطقه پارس 2 و شرکت های مستقر در منطقه در حوزه محرومیت زدایی و کمک به فقرا و ایتام گفت: ساخت 6 واحد مسکونی برای معلولان بالای 14 سال در شهرستان کنگان از جمله این خدمات است.
در این جلسه روسای کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و مدیران شرکت ها به بیان مشکلات و خدمات ارائه شده پرداختند.
شهرستان کنگان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت در فاصله 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است و بخش از فازهای طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی و پتروشیمی ها این منطقه در این شهرستان احداث شده است.
7208/6043**
خبرنگار: ابوذر حسین پور ** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.