به گزارش ایرنا، سید کمال الدین شهریاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با اجرای این طرح انتظار چند ساله مردم بندر لاور یکی از قدیمی ترین بندرهای دارای گمرک استان بوشهر است، در مسیر تحقق قرار گرفت.
وی اضافه کرد: تنها راه امرار معاش مردم لاور ساحلی، صیادی و تجارت است و لایروبی نشدن اسکله این بندر مشکلات زیادی را برای آنها ایجاده کرده بود، به همین دلیل این خواسته‌ بحق مردم مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت با اختصاص 52 میلیارد ریال اعتبار، لایروبی اسکله این بندر آغاز شد.
شهریاری با اعلام اینکه از زمان آغاز عملیات ساخت موج شکن در سال 82 و اتمام آن در سال 89 تاکنون این اسکله لایروبی نشده است، افزود: سازمان شیلات متولی انجام این پروژه است و این اسکله ظرف مدت سه ماه تا حجم 120 هزار متر مکعب و عمق 2 متر لایروبی خواهد شد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا با هماهنگی سازمان های بنادر و دریانوردی و شیلات، کاربری این اسکله به تجاری - صیادی ارتقا یابد.
شهریاری ادامه داد: همچنین پیگیری های لازم برای احداث ساختمان های پشتیبانی، تثبیت و محوطه سازی روی دایک، برق رسانی تا روی موج شکن، آسفالت روی بازوی اصلی و فرعی، ایجاد محوطه کارگاهی، احداث اسکله ثابت و پارکینگ قایق های صیادی نیز در دست اجراست و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه همه جانبه بندر لاور ساحلی باشیم.
وی گفت: برای امکان استفاده از تاسیسات و انبارهای احداثی گمرک و فراهم شدن اشتغال پایدار و احیای تجارت در این بندر قدیمی به منظور بالابردن کیفیت معیشت مردم این منطقه، پیگیری می کنیم تا تاسیسات یاد شده از سازمان شیلات به سازمان بنادر و دریانوردی تحویل شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.