به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز سه شنبه درنشست کارگروه اشتغال کمیته امداد استان بوشهر افزود: این خودروها با تخفیف و تسهیلات خرید خودرو از نوع قرض الحسنه و با کارمزد ویژه چهاردرصد، بازپرداخت اقساط طی دوره زمانی 60ماه پس از تنفس چهار ماه، بدون ضمانت و چک به مددجویان مناطق محروم و روستاهای استان واگذار می شود.
وی تصریح کرد: براساس تفاهم نامه منعقد شده بین کمیته امداد مرکز، صندوق کار آفرینی امید و شرکت خودرو سازی زامیاد پنج هزار دستگاه خودرو وانت نیسان با تخفیف و تسهیلات ویژه باید به مدجویان روستایی نیازمند کشور واگذار شود.
لطفی گفت: این خودروها با هدف اشتغالزایی، توانمندسازی و تقویت اقتصاد در مناطق محروم و روستایی به مددجویان کمیته امداد واگذار می شود.
وی افزود: 90 درصد ارزش هر خودرو را صندوق کارآفرینی امید تسهیلات پرداخت می‌کند و 10 درصد ما بقی نیز سهم آورده مددجویان کمیته امداد است.
لطفی یادآور شد: در صورتیکه مددجویی نتواند سهم 10 درصد خود را بپردازد، کمیته امداد این مبلغ را به صورت وام قرض الحسنه در اختیار فرد مددجو قرار می دهد.
لطفی ارزش این خودروها را بین 300 تا 400 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بیشتر مددجویان برای آوردن ضامن یا چک کارمندی با مشکل روبه رو هستند براساس تفاهم نامه معرفی ضامن از سوی مددجو حذف و سند خودرو بعنوان ضمانت در اختیار صندوق کارآفرینی امید تا پایان پرداخت قسطها باقی می ماند.
وی اظهار کرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان برای تهیه تجهیزات جانبی و ایجاد کاربری‌های مختلف بر روی خودرو از جمله نصب یخچال، یدک‌کش و کمپرسی از محل منابع در دسترس مطابق بخشنامه‌ مانعی ندارد.
لطفی یادآور شد: مددجویان متقاضی مناطق محروم و روستایی می توانند برای ثبت نام به اداره های کمیته امداد شهرستان خود مراجعه کنند.
6047/7212**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری*انتشاردهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.