به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از حسین دلشب افزود: علاقه مندان به وحوش در شهرستان کنگان این استان یک بهله شاه بوف که از ناحیه نوک بال دچار شکستگی جزیی شده بود را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان تحویل دادند.
وی اضافه کرد: محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست کنگان نیز این شاه بوف را پس از بهبودی به همراه چهار قطعه کبک وحشی که به صورت غیر مجاز نگهداری می شدند، در زیستگاه اصلی خود رها سازی و به دامان طبیعت بازگرداندند.
دلشب ادامه داد: همچنین براساس سه بطانه سنجاب ایرانی (Sciurus anomalus) با ارزش در این استان در طبیعت رها سازی شدند.
وی گفت: یکی از این سنجاب ها از متخلفان شکار در شهرستان عسلویه کشف و 2 سنجاب دیگر را دوستداران محیط زیست به این اداره کل تحویل داده بودند.
دلشب بیان کرد: استان بوشهر زیستگاه این سنجاب نیست و این گونه جانوری بومی غرب کشور است طوریکه پراکنش آن در مناطق جنگلی زاگرس از سردشت آذربایجان غربی تا مناطق چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: این سنجاب ها با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و پس از تبادل نظر در مورد محل های مناسب و حضور جمعیتی این گونه، توسط کارشناسان این اداره کل در جنگل های بلوط و بنه شهرستان کازرون با موفقیت رهاسازی شدند.
وی اضافه کرد: هم اکنون معضل شکار و قاچاق این جانور به منظور فروش آن به عنوان حیوان خانگی از مشکلاتی است که باعث تهدید وضعیت بقای سنجاب ایرانی در کشور شده است.
دلشب گفت: امیدواریم با افزایش فرهنگ عمومی نسبت به حفظ تنوع زیستی ارزشمند کشور در زیستگاههای طبیعی آنها و برخورد قاطع با افراد سودجو و متخلف درحفاظت و صیانت از این گونه های ارزشمند جانوری کشور موفق باشم.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.