به گزارش ایرنا، شاهپور رجایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: به منظور تسریع در ساخت و تکمیل سدهای طراحی شده باید اقدامات حمایتی مورد توجه قرار گیرد که در این ارتباط تکمیل سد تنگ ارم و اجرای سد کاردنه در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی این مناطق باید در اولویت است.
وی با اشاره به استمرار خشکسالی در استان بوشهر و بدنبال آن نبود منابع پر آب اظهار داشت: در سال گذشته 3.6 میلیارد مترمکعب سیلاب در استان بوشهر جاری شد که از این میزان 950 میلیون متر مکعب آن در دسترس قرار گرفت و مابقی در دریا سرریز شد.
رجایی، با تاکید بر ضرورت مدیریت منابع آب و مصارف آن در استان بوشهر بیان کرد: معطوف شدن به آبهای زیر زمینی مهم‌تر از توجه به آبهای سطحی است از این رو احیای سفره‌های آب زیر زمینی در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اجرای طرح احیای منابع آبی استان بوشهر گفت: با توجه به استمرار خشکسالی در استان بوشهر برای تامین کسری آب مورد نیاز این استان طرح احیای منابع زیرزمینی استان آغاز شده است.
رجایی یادآور شد: هم اکنون 55 درصد طرح‌های آبرسانی وابسته به منابع آبی زیر زمینی است از این رو احیای منابع آبی زیرمینی حائز اهمیت فراوانی است.
وی تاکید کرد: برای تحقق این مهم با اجرای طرح‌ها آبخیزداری باید به جایی برسیم که 60 درصد به منابع آبهای سطحی و 40 درصد به منابع آبی زیر زمینی وابسته باشیم.
7212/6043 **
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.