غلامرضا زارعی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با این میزان سهمیه قیر که براساس تعداد و جمعیت روستاها اختصاص می یابد از ابتدای سال جاری تاکنون 20 کیلومتر راه روستایی استان بوشهر آسفالت و راههای بین روستایی بهسازی شده است.
وی اضافه کرد: تلاش می شود سهمیه قیر این استان تا پایان سال به 10 هزار تن افزایش یابد.
زارعی اظهار کرد: با تدبیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال 94 تاکنون برای آسفالت و بهسازی راههای روستایی و اجرای طرحهای هادی سهمیه قیر رایگان به روستاهای زیر پوشش بنیاد مسکن اختصاص یافته است.
معاون عمرانی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: برهمین اساس در سال 94، با اختصاص 14هزار تن قیر رایگان 50کیلومتر راه روستایی و سال 95 نیز با هفت هزار تن 25کیلومتر آسفالت شده است.
وی اظهار کرد: در سالهای گذشته تامین قیر برای آسفالت و بهسازی راههای روستایی از محل اعتبارات استانی تامین می شد ولی در دولت یازدهم از محل اعتبارات ملی برای تامین قیر استفاده می شود و با این کار اعتبارات استانی در بخشهای دیگر هزینه می شود.
وی یادآور شد: در زمان حاضر 616روستا و آبادی با 315هزار و 764نفر جمعیت در استان بوشهر وجود دارد که از این شمار 406روستای بالای 20 خانوار زیرپوشش بنیاد مسکن استان بوشهر قرار دارند.
زارعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث بوستانهای امید در استان بوشهر گفت: پروژه احداث 400 بوستان امید در این استان از سال گذشته آغاز شد که از این شمار 350بوستان در دست اقدام است و 50 درصد کار عمرانی آنها انجام و 50 درصد نیز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی یادآور شد: افزون براین در سه سال گذشته 160 زمین ورزشی نیز در روستاهای استان بوشهر احداث شده است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.