مدینه عسکری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: رشته هنری نقاشی روی سفال، شاخه‌ای درصنعت سفالگری سنتی ایرانی و از زمره هنرهایی است که با تلاش هنرمندان چیره دست در اعصار گذشته و دست‌اندرکاران این رشته از انقراض کامل نجات یافته و به چرخه تولید محدود بازگردانده شده است.
وی با بیان اینکه سفال گری رشته‌ای از صنعت است که قدمت آن به اعصار اولیه زندگی انسان روی کره زمین برمی گردد، افزود: در محوطه‌های تاریخی حفاری شده در فلات ایران، سفالینه‌های هنری بدست آمده مربوط به هزاره‌های اول تا چهارم قبل از میلاد است.
سرپرست مرکز آموزش فنی وحرفه ای گناوه اظهارکرد: برای توانمندسازی بانوان توسعه آموزش های نوین مهارتی در این شهرستان امسال در دستور کار قرار گرفته است.
عسکری گفت: ارتقای سطح توانمندی زنان به کمک آموزش‌های فنی و مهارتی و بر اساس استانداردهای جهانی سبب افزایش میزان نقش آفرینی آنان در امر کار، تولید، آبادانی و توسعه استان خواهد شد.
وی اظهارکرد: برنامه ریزی برای ارایه آموزش‌های متناسب با سطح توانایی زنان و بر اساس نیاز بازار کار منطقه از موضوعات مورد توجه آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.