به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز دوشنبه به نقل ازعبدالکریم گراوند در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان بوشهر اعلام کرد: دولت تدبیر و امید در راستای توانمندی و خلاقیت های بانوان به ویژه زنان روستایی اقدام های ارزشمندی انجام داده است.
وی تصریح کرد: باید در راستای استفاده از توانمندی بانوان مطالعات و امکان سنجی لازم صورت گیرد و در کنار آن به مقوله آموزش آنان نیز توجه شود.
گراوند گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت های و توانمندی بانوان بوشهری در مجموعه های مختلف از سیاست های مدیریت ارشد استان است.
معاون استاندار بوشهر با اشاره به اینکه توسعه سمن ها در حوزه بانوان امر ضروری است، گفت: در هر بخشی که از ظرفیت های مردمی استفاده کرده ایم بازخورد و نتیجه مطلوب آن مشاهده شده است و در حوزه بانوان و توانمندی آنان نیز باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده شود.
وی یادآورشد:در راستای طرح کارورزی دانش آموختگان باید امکان سنجی بخش خصوصی صورت گیرد و این طرح برای بهره وری بیشتر از این ظرفیت به درستی هدایت و استفاده شود.
گراوند گفت: دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته بسیار مظلوم واقع شد و مدیران به خوبی اقدامات ارزشمند دولت را به مردم معرفی و اطلاع رسانی نکردند ولی در این دوره باید مدیران اقدامات بهتری در این زمینه داشته باشند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیزگفت: ارتقا و توان افزایی فعالیت های اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای زنان بعنوان یک اولویت در استان در حال پیگیری است.
فاطمه دهقانی افزود: در راستای توان افزایی بانوان در فعالیت های اقتصادی و باتوجه به اهمیت موضوع، مصوباتی داشتیم که در این زمینه اقدامات خوبی توسط دستگاه های مرتبط انجام شده و در حال انجام است.
وی با اشاره به تفاهم نامه دفتر بانوان و خانواده استانداری با صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: این تفاهم نامه طبق برنامه در حال انجام است و علاوه بر معرفی متقاضیان مشمول، سازمان های مردم نهادی نیز که در این زمینه فعالیت می کنند برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده اند.
دهقانی در رابطه با تشکیل مجمع زنان کارآفرین استان بوشهر اظهار داشت: با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل فنی و حرفه ای بخش زیادی از اقدامات مربوط به تشکیل مجمع انجام شده است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: در راستای اشتغال پایدار و توانمندسازی زنان مقرر شد کمیته امداد و بهزیستی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش خود را معرفی کنند که در این راستا بهزیستی 200 نفر را شناسایی کرده است.
وی تصریح کرد: اقدامات لازم برای آموزش مشاغل اقتصادی زنان سرپرست خانوار پیش بینی خواهد شد ضمن اینکه فنی و حرفه‌ای مشارکت خوبی در این زمینه داشته و دارد.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.