به گزارش ایرنا، حمزه اعتماد روز دوشنبه در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر افزود: محصولات صادر شده باید از نظر کیفی سالم باشند و هیچ گونه مورد بهداشتی نداشته باشد تا رغبت بازرگانان قطری و بازار هدف با استقبال بیشتری از کالاهای ایرانی استفاده کنند.
وی گفت: در چند روز اخیر مقدار 500 تن مواد غذایی از طریق شناورهای بومی شهرستان دیر به کشور قطر صادرشده است.
فرماندار دیر یادآورشد: برای رونق و ترغیب بخش خصوصی در زمینه صادرات محصولات به کشور قطر برنامه ریزی جدی انجام شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:باتوجه به فقدان کشتارگاه در شهرستان دیر برای نظارت بیشتر روی خرید گوشت دام ، راه اندازی کشتارگاه سنتی در این شهرستان ضروری است.
اعتماد گفت: اگر بخش خصوصی یا شهرداری آمادگی احداث کشتارگاه سنتی در شهرستان داشته باشند در کمیته برنامه ریزی محل اعتبار آن پیش بینی می شود.
وی گفت: مسئولان اداره آب و فاضلاب شهری باید آب شرب مردم را جدی بگیرند و نسبت به راه اندازی مخزن 10 هزار مترمکعب ذخیره آب شهردیر تلاش بیشتری کنند .
وی در خصوص بیمارستان 56 تخت خوابی دیر گفت: تعداد 56 نیروی تخصصی و پشتیبانی تاکنون جذب بیمارستان شده اند و خدمات درمانگاهی بیمارستان آغازشده اما باید مسئولان علوم پزشکی برای فعالیت کامل بخش های دیگر بیمارستان تلاش کنند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیربا اشاره به نظام نامه مدیریت همه جانبه سلامت گفت: این نظام نامه در همه شهرستان‌های استان بوشهر اجرا می‌شود و یکی از شاخصه‌های سنجش و ارزیابی استانداری‌های کشور ، بحث اجرا و عملیاتی کردن این نظام نامه است .
عادل مقدس اظهار کرد : هفت کارگروه در استانداری ایجاد شده است که از این مجموع 6 کارگروه در خود استانداری و یک کارگروه دیگر نیز در دانشگاه علوم پزشکی مستقر است و از این برنامه پایش انجام می‌شود.
وی افزود: در راستای اجرای نظام نامه مدیریت همه جانبه سلامت ، سند جامع سلامت شهرستان تدوین می‌شود .
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت : سند جامع سلامت ، سندی راهبردی است که سلامتی جسمی، روانی، اجتماعی و محیطی در جامعه در آن لحاظ شده است.
مقدس گفت : یکی از نکات برجسته در تدوین سند جامع سلامت مشارکت مردم و سمن‌ها و یهره‌گیری از دیدگاهها و راه‌کارهای آنها در ارتقا سطح سلامت جامعه است .
6045/7207**خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.