به گزارش ایرنا، حمزه مسعودی نیا روز دوشنبه در جلسه کمیته مناسب سازی و شورای ساماندهی سالمندان این شهرستان افزود: در این ارتباط باید در مدت سه روز گزارشی از وضعیت مناسب سازی محیط ادارات شهرستان توسط بهزیستی تهیه و به فرمانداری اعلام شود.
وی اضافه کرد: اداراتی که تاکنون نسبت به مناسب سازی اقدام نکرده اند باید دلایل خود را مشخص و اعلام کنند و در صورتی که در مدت تعیین شده پاسخی ندادند اسامی آنان به مدیران متبوعه و استانداری بوشهر ارسال خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری گناوه اظهارکرد: پیگیری مطالبات مردم در همه زمینه ها بویژه قشر معلول و سالمند در اولویت اصلی مسئولان شهرستان باشد.
وی افزود: معلولان و سالمندان همانند دیگر اقشار جامعه نیاز به خدمات و امکانات مناسب در سطح شهر دارند و باید زمینه های لازم برای آنان فراهم شود.
مسعودی نیا اظهارکرد: باتوجه به اینکه شهرستان در ایام سال پذیرای شمار زیادی از هموطنان می شود و دربین آنان معلولان و جانبازانی وجود دارد که مشکل جسمی حرکتی دارند، باید تمهیدات لازم نسبت به فراهم کردن زمینه لازم برای استفاده آنان در شهر از جمله در بوستانها و معابر عمومی و سرویس های بهداشتی اندیشیده شود.
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری گناوه افزود: به منظور نتیجه بخش بودن جلسه باید کارگروه های تخصصی جداگانه تشکیل شود.
رئیس بهزیستی گناوه گفت: این نهاد با وجود اینکه در زمینه مناسب سازی محیط ادارات پیگیری های لازم بصورت مکتوب و حضوری انجام داده اما برخی به این مهم بی توجه بوده و برخی هم استانداردهای مدنظر را رعایت نکردند.
مختار حمیدی افزود: به منظور بررسی وضعیت مناسب سازی محیط ادارات یک تیم سه نفره متشکل از کارشناس مناسب سازی بهزیستی، شهرداری و نظام مهندسی با بازدیدهای میدانی، نقشه و طراحی های لازم را برای اجراشدن به آنان ارایه می دهند.
وی از شهرداری این شهر خواست تا در جلسه کمیته مناسب سازی حضوری پررنگ داشته باشد.
کارشناس بهزیستی گناوه گفت: دوران سالمندی بدلیل وجود نشانه های جسمی و روانی خاص و تحولی که در آنان ایجاد می شود نیاز به فراهم شدن امکانات و نیازهای خاصی دارند.
مهرداد بیابانی افزود: آیین نامه کشوری شورای ساماندهی سالمندان و مناسب سازی محیط به تمامی ادارات این شهرستان ابلاغ شده و مکلف به اجرای آن هستند.
وی از مسئولان ادارات این شهرستان خواست تا جهت اجرایی شدن مطلوب آیین نامه شورای ساماندهی سالمندی یک نفر را به بهزیستی معرفی کنند.
شهرستان گناوه با 102 هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انشتار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.