به گزارش ایرنا، شاپور رجایی روز دوشنبه در کمیته راهبردی طرح احیا و تعادل بخشی استان بوشهر افزود: بستن چاه های غیر مجاز و اصلاح و تعدیل پروانه چاه ها از مهمترین اقدام های شاخص حوزه حفاظت و بهره برداری در سال جاری است.
وی اضافه کرد: اولویت پر کردن چاه های غیر مجاز به ترتیب از چاه های حفر شده در سال 1395 و ما قبل آن خواهد بود.
رجایی معاون و مدیران حوزه حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان بوشهر را مکلف کرد از حفر هر گونه چاه غیر مجاز در سال جاری جلوگیری و این اقدام را بصورت مستمر رصد، نظارت و گزارش کنند.
وی با تاکید براینکه امسال اجرای طرح احیا و تعادل بخشی با برنامه منسجم تری دنبال می شود، گفت: با توجه به اجرای تفاهم نامه همکاری شرکت مدیریت منابع آب ایران و سازمان بسیج برای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی هماهنگی های مقدماتی بین شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، حوزه بسیج و سپاه امام صادق (ع)استان انجام شده و بزودی در جلسه هایی در زمینه همکاریهای مشترک و امضای تفاهم نامه بحث و تبادل نظر می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: با توجه به خشکسالی و کاهش چشمگیر سفره های زیرزمینی براساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور از 20 هزار حلقه چاه غیرمجاز که باید وزارت نیرو پر شود، سهم این استان 800 حلقه است.
رجایی افزود: از این شمار 683حلقه چاههای غیر مجازی است که پس از سال 85 حفر و 117 حلقه چاه نیز دارای حکم قطعی قضایی برای تخریب هستند که مشمول این طرح می شوند.
وی اضافه کرد: از مجموع چاههای غیرمجازی که قرار است در استان بوشهر تخریب شوند 490 حلقه مربوط به شهرستان دشتستان و مابقی در شهرستانهای دیگر قرار دارند.
رجایی یادآور شد: همچنین با پرشدن 800 حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری 30 میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی استان کمک خواهد شد.
مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر گفت: چاههای غیرمجاز شناسایی شده دراین استان پنج هزار و 240 حلقه است که تعدادی از این چاهها حفر ولی رها شده اند.
رجایی اظهار کرد: از این تعداد یکهزار و 822 حلقه چاه حفر شده مربوط به قبل از سال 85 است که توسط وزارت نیرو شناسایی و در لیست ابلاغی این وزارتخانه برای تعیین تکلیف قرار دارند و یکهزار و 884 حلقه چاه نیز قبل از سال 85 حفر شده اند ولی به دلیل فعال نبودن، متروک بودن و یا نصب نبودن منصوبات در لیست وزارت نیرو قرار نگرفته اند.
وی افزود: همچنین یکهزار و 533 حلقه چاه نیز پس از سال 85 حفر شده که از این تعداد 612حلقه در محدوده شبکه های آبیاری و زهکشی دالکی، سعدآباد و اهرم قرار دارند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.