به گزارش ایرنا، حمیده ماحوزی روز جمعه در نشست با خبرنگاران افزود: هدف از فعالسازی باشگاههای کتابخوان ترویج فرهنگ انس با کتاب در بین دانش آموزان کودک و نوجوان است.
وی تصریح کرد: مهلت ثبت باشگاه‌های کتاب خوانی در استان بوشهر تا پایان خرداد است و از نیمه خرداد تا نیمه تیرماه کتابفروشی‌ ها فعال هستند.
ماحوزی با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در حوزه کتاب و کتابخوانی بیان کرد: باشگاه‌های کتاب‌ خوانی نقش مهمی در برگزاری مسابقه های فرهنگی دارند.
وی یادآور شد: باشگاههای کتاب خوان کتاب‌ها را در اختیار اعضا قرار می‌ دهند تا شروع به کتاب‌ خوانی کنند سپس در پایان تابستان با برپایی مسابقه ‌بهترین کتابخوان‌ها و باشگاه‌ها معرفی می‌شوند.
وی تصریح کرد: باشگاههای کتاب خوانی کودک و نوجوان شامل گروههای کتاب‌ خوان 12نفره از کودک و نوجوانانی هستند که برای خواندن یا مبادله کتاب زیر نظر یک مربی فعالیت می کنند که ضمن کتابخوانی، نقد و بررسی کتاب و نوشتن نامه به نویسنده کتاب را نیز انجام می‌ دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: شهر بوشهر، به‌ سبب برنامه‌های نوآورانه، مشارکت‌جویانه و منسجم و استفاده از ظرفیت‌های صنعتی، فرهنگی و هنری در تدوین برنامه‌های ویژه پایتخت کتاب ایران و حمایت از طرح‌های ترویج کتاب‌ خوانی پارسال به‌عنوان سومین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.
6047/6043**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.