به گزارش ایرنا، مسعود نصوری روز شنبه درحاشیه بازدید از تاسیسات آبرسانی روستایی شهرستان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: کل روستاهای استان بوشهر 619 روستاست که از این شمار 387 روستای بالای 20 خانوار زیر پوشش شبکه آبرسانی روستایی قرار دارد.
وی بیان کرد: علاوه بر روستاهای یاد شده 2 شهر استان بوشهر نیز که با توسعه از روستا به شهر باید از زیر مجموعه شرکت آب وفاضلاب روستایی استان خارج شوند ولی با این وجود هنوز آب شرب مورد نیاز آنها توسط این شرکت تامین می شود.
وی ادامه داد: در مجموع شمار مشترکان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر هم اکنون 89 هزار و 983مشترک گزارش می شود.
نصوری بیان کرد: شرکت آب وفاضلاب روستایی استان بوشهر پنج هزار و 235 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب دارد که از این میزان 43 درصد آن فرسوده هستند و باید مورد بازسازی و نوسازی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه حجم مخازن در مدار شبکه آبرسانی روستایی استان 69 هزار و 250متر مکعب است افزود: در این شبکه 38 ایستگاه پمپاژ با ظرفیت روزانه 92 هزار کار پمپاژ را انجام می دهند.
نصوری گفت: هم اکنون آب این مورد نیاز این برای توزیع میان روستاهای استان بوشهر از طریق 70 چاه، 13دهانه چشمه و 75 نقطه انشعاب گیری از خط های انتقال رودخانه شاهپور، چشمه ساسان کازرون و خلیج فارس تامین می شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.