عباس جمشیدی دوشنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: رسیدگی به انتخابات شورای اسلامی شهر بوشهر از سه روز پیش آغاز شده بود که امروز به جمع بندی نهایی رسید و هرچند صحت انتخابات در مجموع تایید شد اما باتوجه به شواهد ، مدارک و مستندات پیشنهاد ابطال آرای منتخب نفر اول به هیات نظارت داده شد.
وی یادآورشد: هیات نظارت شهرستان بوشهر از روز سه شنبه به مدت پنج روز فرصت تصمیم گیری در این زمینه دارد .
فرماندار بوشهر اظهارداشت: برغم اینکه هیات نظارت شهرستان از نظر قانونی می تواند صحت انتخابات را تایید کند اما در مورد ابطال آرا نمی تواند تصمیم گیری کند.
جمشیدی اضافه کرد: هیات نظارت استان در فرصت 15 روزمی تواند در زمینه تایید انتخابات یا موافقت با پیشنهاد هیات اجرایی برای ابطال آرای نفر نخست تصمیم گیری کند که درصورت مثبت بودن نظر هیات نظارت استان در مورد پیشنهاد ابطال حتما باید نظر مثبت هیات مرکزی نظارت در تهران را نیز جلب کند.
وی گفت: هیات نظارت مرکزی نیز پنج روز فرصت رسیدگی به پیشنهاد ابطال منتخب اول شورای اسلامی شهر بوشهر دارد.
فرماندار بوشهر افزود: مبنای تصمیم هیات اجرایی برای پیشنهاد ابطال آرای نفر نخست شورای اسلامی شهر بوشهر مستندات و مدارک موجود مبنی بر خرید و فروش رای ، تبلیغات روز رای گیری ، توزیع اقلام تبلیغاتی و گماشتن افراد در محل شعب اخذ رای است.
جمشیدی اضافه کرد: از بین نامزدهای معترض نسبت به نتیجه انتخابات شورای اسلامی شهر بوشهر 12 نامزد درخواست بازشماری صندوق داشتند که سه صندوق هرکدام از محله های شمالی ، جنوبی و مرکزی بازشماری شد اما تاثیری در ترکیب اعضای اصلی ایجاد نکرد هرچند وضعیت نفر 11 را به 13 تغییر داد.
وی گفت: همچنین آرای روح الله نصرتی منتخب سوم شورای شهر بوشهر در 11 صندوق ابطال شد که این امر باعث تنزل رتبه وی به ششم شد.
جمشیدی افزود: هیات اجرایی ترکیبی از 11 نفر است که سه نفر از این شمار اداری و مابقی معتمدان و از اقشار مختلف محلی هستند که براساس مستندات و مدارک تصمیم گیری کرده اند.
وی یادآورشد: اگر هیات نظارت دلایل پیشنهاد ابطال آرا را قوی نداند می تواند تصمیم دیگری را اتخاذ کند.
فرماندار حوزه انتخابیه و رئیس هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرستان بوشهر گفت: باتوجه به اینکه قانون گذار مسیرهای مختلفی برای پیگیری احقاق حق نامزدها پیش بینی کرده است افراد بجای طرح موضوعات غیر کارشناسی از مبادی قانونی مسایل را دنبال کنند.
شورای اسلامی شهر بوشهر دارای 9 کرسی است که 172 نفر برای تصاحب این شمار در این دوره از انتخابات به رقابت پرداختند.
براساس نتایج اولیه از کل آرای ماخوذه در شهر بوشهر کیوان هاشم زاده با 13هزار و 844رای، پویا دولابی با 11هزار و 396رای، نداعبدالله زاده با11هزار و یک رای، روح الله نصرتی با 10هزار و 828رای ،مهرداد آسایش با 10هزار و 215رای، طاهره شمشیری با 9هزار و 986رای، عبدالخالق برزگرزاده با 9هزار و 393رای، اکبرتوسلی با 9هزار و 120رای و ابوذردهداربا هشت هزار و 940رای بعنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.
همچنین علی پولادی ریشهری با هشت هزار و 390رای، رباب عبیدی با هشت هزار و 88رای، داریوش پوربهی هشت هزا رو 81رای، صدرالله محمدی باغملایی هفت هزارو 638رای، زهرا رضایی هفت هزار و 451رای، حیدررفاهی با شش هزار و 931رای بعنوان اعضای علی البدل معرفی شدند.
انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.6047/6045** خبرنگار : مونا عیدان ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.