عبدالصمد فرار روز دوشنبه در کارگروه اشتغال کمیته امداد استان بوشهر افزود: در سال جاری تلاش می شود با کیفی‌سازی آموزش‌ها، زمینه اشتغال 50 درصد از این مددجویان آموزش دیده فراهم شود.
وی در باره ارائه بسته های تشویقی کاریابی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد بیان کرد: این بسته های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و حق الزحمه کاریابی است که علاوه بر آموزش های مهارتی به متقاضیان ارائه می شود.
فرار ادامه داد: کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان، بنگاه‌های تولیدی و خدماتی برای اشتغال مددجویان زیر پوشش حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند، به مدت دوسال، در سال اول 100 درصد و در سال دوم 50 درصد (تا سقف حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی اشتغال در سال اجرا) را به کارفرمایان پرداخت می کند.
فرارخطاب به کارفرمایان متقاضی این طرح، گفت: کارفرمایان متقاضی نیروی کار می توانند با مراجعه به نزدیکترین دفتر کمیته امداد نسبت به ارائه درخواست نیروی کار اقدام و ضمن مشارکت در امر خیر و خداپسندانه توانمند سازی مددجویان، از بسته تشویقی کاریابی این نهاد بهره مند شوند.
وی اظهارکرد: همچنین امسال در کنار طرح های مشاغل کوچک، زیر ساخت های بنگاه های اشتغال تجمعی بزرگ با ماهیت انفرادی در سطح استان ایجاد می شود و با راه اندازی مشاغل در آن، مددجویان صاحب شغل و فعالیت می شوند.
معاون امور اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به رویکرد جدید این نهاد در زمینه توانمند سازی و خودکفایی اقتصادی و معیشتی مددجویان گفت: 29 هزار خانوار استان بوشهر زیر پوشش کمیته امداد هستند که پارسال 20 درصد جمعیت آنان از مزایای طرح های اشتغال و خودکفایی بهره مند شده اند.
وی با تاکید بر اجرای طرح های کارآمد و متناسب با موقعیت و علاقه مندی مددجویان اظهار کرد: پارسال یکهزار و 852 طرح کارآمد با اعتباری بالغ بر 309 میلیارد و 905 میلیون ریال از محل منابع بانکی و امدادی به مددجویان پرداخت شده است که 232 میلیارد و 158 میلیون ریال آن از منابع بانکی و 77 میلیارد و747 میلیون ریال دیگر از منابع امدادی تامین شده است.
فرار، این طرح ها را شامل طرح های خرد، کوچک، متوسط و بزرگ عنوان کرد که در حوزه های کشاورزی، دامپروری، صید و صیادی، صنایع دستی، فنی و تولیدی و خدمات اجرا شده است.
وی در باره اهمیت تعامل کمیته امداد با آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: پارسال با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان پنج هزار و 540 نفر از مددجویان در دوره های آموزشی مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه، کارآفرینی و حرفه آموزی دانش آموزان دبیرستانی شرکت کرده اند و در شرایط احراز شغل قرار گرفته اند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.