در ادامه این مطلب آمده است:بدون شک مسئولیت کمبودهای موجود و برون رفت از آن تنها بر عهده منتخب مردم در مجلس نیست، بلکه همه مسئولان متناسب با مسئولیت خود در این ماجرا سهیم هستند، اما از آنجا که برای اولین بار یک خانم موفق به کسب کرسی سبز رنگ مجلس از حوزه جنوب استان و اجتماعی با پیشینه فرهنگ مرد سالاری شده، این رویکرد، فرصتی برای تزریق نشاط و شادابی به بدنه آن است، امری که یکی از پایه های اساسی آن، مشارکت جدی زنان در توسعه پایدار است و خانم سکینه الماسی به عنوان الگویی به حقیقت پیوسته، می تواند نقشی جدی و واقعی ایفا کند.
بعد از گذشت 17 سال از برافروختگی کوههای جنوب استان به واسطه مشعل های همیشه فروزان تاسیسات صنعتی گاز و پتروشیمی و ازدحام آهن و فولاد در جغرافیای ساحلی جنوب استان، با وجود منافع اقتصادی آن برای کلیت کشور، هنوز اما نور امیدوار کننده ای بر پیشانی رویاهای جوانان این خطه برای نقش آفرینی جدی تر در صنعت تابیدن نگرفته و این سرخوردگی و یا بنوعی بی عدالتی همچنین صدها بغض در گلو خفته دیگر، شاید به نحوی در انزوای اجتماعی جوانان بندر نشین دخالت مستقیم داشته است.
وقتی با اهل هنر و صاحبان ذوق و اندیشه این منطقه که اصولا می توانند در پویا نگه داشتن جامعه محلی خود جریان ساز باشند به گفتگو بنشینید قطعا به ناامیدی و بی انگیزگی آنان پی خواهید برد، چرا که اعتقاد دارند حمایت نمی شوند، حال آنکه شرکت های گازی و پتروشیمی می توانند از استعدادهای بومی برای برنامه های فرهنگی خود بهره گیری کنند و این انگیزه ای شود برای بروز استعدادهای بیشتر و خلق آثار متعدد و زمینه ای مناسب برای تعامل بیشتر اجتماع محلی با صنعت.
اگر این رویه همچنان با بی تفاوتی مواجه شود در آینده ای نه چندان دور باید با اجتماعی افسرده مواجه شد که نسل رو به رشد آن به احتمال زیاد میراث دار تفکری نقدگونه از عدم مشارکت جدی پدران خود در سرزمین آبا و اجدادی شان هستند.
این رویکرد آنها را به سمت انزوا، کم تحرکی و تا حدی بی تفاوتی سوق داده است. از این رو باید چاره ای اندیشید و مسلم است آموزش و فرهنگ سازی در کنار جلب اعتماد اجتماعی مردم، یکی از راه حل های اساسی می باشد.
در این بین خانم الماسی نماینده جنوب استان و عضو کمیسیون انرژی مجلس که قبلا در حوزه آسیب های اجتماعی فعالیت داشته، مسئولیتی مضاعف باید بر دوش خود احساس نموده و زمینه ساز جلب مشارکت مجموعه نفتی ها در راستای نشاط اجتماعی باشد.
نشاط اجتماعی که باید گفت در منطقه پارس جنوبی - چه بین نیروهای کار و چه ساکنین- به کیمیایی مبدل شده و انتظار است در این خصوص چاره اندیشی شود.
به نظر می رسد خانم الماسی باید با صدای بلندتر و رساتر این مطالبه را بازگو کند، چرا که مسیر طی شده طی یکسال اخیر از آغاز مجلس دهم و فعالیت ایشان در کمیسیون انرژی، هنوز نتوانسته دستاوردهای ملموسی در این خصوص را نمایان سازد.
7212/6065** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.