به گزارش ایرنا، محمدمهدی بنچاری روز جمعه در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستانهای دشتی و تنگستان افزود: در طول نوار ساحلی برای فعالیت‌های تجاری، اداره کل بنادر و دریانوردی ستان بوشهر خدمات ویژه‌ای به بازرگانان و مرزنشینان ارائه می‌کند.
وی با اشاره به ظرفیت های مهم بندری شهرستان‌های دشتی و تنگستان بیان کرد: در قالب برنامه ششم توسعه به سازمان بنادر و دریانوردی اجازه داده شده تا بنادر کوچک به بخش خصوصی واگذار کند.
بنچاری با بیان اینکه استان بوشهر دارای بنادر متعددی در شهرستانهاست ادامه داد: برای تحقق برنامه ششم توسعه، بنادر کوچک استان بوشهر برای واگذاری به بخش خصوصی از جمله بوالخیر و محمدعامری در تنگستان در این طرح قرار می‌گیرد.
وی با تاکید بر مشارکت برای ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در بنادر استان بوشهر گفت: با توجه به غنای معادن استان بوشهر، فاصله اندک معادن با دریا، عمق مناسب دریا، بنادرخورشهاب و چاه‌‌پهن فاکتورهای خوبی برای ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی دارند.
بنچاری با بیان اینکه پایانه صادراتی مواد معدنی استان بوشهر با رویکرد اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود تاکید کرد: با اجرای طرح‌های صنایع پایین دستی برای فرآوری مواد معدنی مصالح ساختمانی، زمینه مناسبی برای افزایش صادرات مواد معدنی با ارزش افزوده فراهم می‌کند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده:خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.