عباس جمشیدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس ماده 71 آئین نامه اجرایی قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، کسانی که نسبت به نتیجه انتخابات اعتراض و شکایتی دارند می توانند تا امروز (1396/3/3) با ارائه مستندات شکایت خود را برای رسیدگی ارائه دهند.
وی در تشریح چگونگی رسیدگی به شکایت ها نیز اظهار کرد: طبق ماده 71 به استناد ماده (52) قانون، هیأتهای اجرایی موظف هستندند از تاریخ اعلام نهایی صلاحیت داوطلبان تا 2 روز پس از اعلام نتیجه اخذ رأی انتخابات، ‌شکایت رسیده را بپذیرند و در مدت پنج روز به آنها رسیدگی کنند.
جمشیدی بیان کرد: براین اساس چنانچه در مهلت یاد شده شکایتی از حوزه انتخابیه به هیات اجرایی شهرستان و بخش برسد، هیات های یاد شده موظف هستند در مدت پنج روز پس از دریافت هر شکایت در جلسه مشترک با هیات نظارت شهرستان و بخش به آن شکایت رسیدگی و مراتب را صورت جلسه کنند.
‌وی یادآور شد: شکایت هایی قابل طرح و بررسی هستند که نام و نام خانوادگی، نام پدر، آدرس محل کار یا سکونت شاکی که هویت وی را آشکار می‌ کند، دارا باشند وهیات اجرایی نیز پس از پایان مهلت دریافت و رسیدگی به شکایات چنانچه هیچ گونه شکایتی از انتخابات دریافت نشود، مراتب وصول‌ نشدن شکایت را نیزصورت جلسه می کنند.
فرماندار بوشهر ادامه داد : ما نیز براساس وظیفه اداری و تکلیف به مردم قول و اطمینان می دهیم با دقت همه شکایت ها را رسیدگی و آمادگی لازم برای بازشماری و بررسی مجدد شمارش و تجمیع مجدد آرا را داریم و نتیجه رسیدگی را به آنها گزارش می کنیم.
جمشدی گفت: به مردم این شهرستان اطمینان خاطر می دهیم که فرزندان شما در هیات اجرایی پاسدار آرای شما هستند و در اجرای قانون لحظه ای درنگ و مسامحه نخواهند کرد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.