به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز دوشنبه در شورای زکات استان بوشهر افزود: تلاش امامان جمعه با انتخاب مبلغان خوب، ایجاد حلقه معرفتی و حضور در بین کشاورزان از جمله عوامل موفقیت سال گذشته استان بوشهر در جمع‌آوری زکات است.
وی تشکیل سه کارگروه فرهنگی با محوریت سازمان تبلیغات، تبلیغات با محوریت صدا و سیما و اجرایی با محوریت کمیته امداد در ذیل کارگروه زکات را از جمله دیگر عوامل موفقیت استان بوشهر در جمع آوری زکات عنوان کرد.
لطفی گفت: زکات جمع‌آوری شده با اولویت مسکن، جهیزیه، فرهنگی، اشتغال و بیماران صعب العلاج در سال گذشته هزینه و امسال نیز مصرف زکات در استان بر همین اساس برنامه ‌ریزی شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: گرفتن سازماندهی شده زکات فطره توسط شورای زکات استان و شهرستان ها امسال در دستور کار است و بنا داریم 50 درصد از کل زکات استان که مبلغی نزدیک به سه هزار میلیارد ریال است، از سطح استان جمع‌آوری شود.
لطفی گفت: با وجود خشکسالی های پیاپی اما استان در بخش جمع آوری زکات از جمله استانهای موفق در سطح کشور است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به این که زکات فطریه مکمل روزه ماه رمضان است نصب هرگونه بنر برای جمع‌آوری زکات در طول ماه رمضان دارای اشکال شرعی است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: زکات فریضه الهی است که هم برای مودی و هم برای رفع چالش های اقتصادی جامعه می تواند مثمر ثمر باشد.
وی اضافه کرد: استان ولایتمدار و متعهد بوشهر به دلیل عملکرد مثبت در بخش زکات به عنوان استانی پیشرو درپرداخت زکات در سطح کشور معرفی شده است.
صفایی بوشهری با بیان اینکه مردم بیشتر تمایل به پرداخت زکات فطره به نیازمندانی که می شناسند دارند و این کاردرستی است بیان کرد: دربرخی فضاهای عمومی از هفدهم ماه رمضان بنرها و شماره حسابهایی برای دریافت زکات فطره نصب می شود که از نظر شرعی جایز نیست و مودی باید ابتدا وکیلش را برای پرداخت فطره مشخص کند.
وی بیان کرد: بنرهایی که در استان زده می شود فقط باید با مدیریت ستاد زکات استان باشد.
صفایی‌بوشهری گفت: با توجه به این که بخشی از فقرا زیرنظر کمیته امداد و بهزیستی هستند و برخی نیز زیرپوشش این دو سیستم حمایتی قرار ندارند، ستاد زکات باید این نوع فقرا را برای پرداخت زکات فطره شناسایی کند.
وی افزود: زکات فطریه اگر چه اشکال ندارد در جاهای دیگر هزینه شود اما چون باید خیر و برکات آن را مردم محل پرداخت زکات فطریه ببینند، بهتر است در محلی که زکات جمع‌آوری شده هزینه شود و خیلی زود هم به دست فقرا برسد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.