به گزارش ایرنا، سردار علی رزمجو روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت سوم خرداد (فتح خرمشهر )افزود: امروز با نیروی انسانی باتقوا، متعهد، متخصص، سازمان یافته، تجهیزات لازم در مرز آبی جمهوری اسلامی، اشرافیت اطلاعاتی و آمادگی های عملیاتی همواره سعی و تلاش ما برایجاد امنیت پایدار در همه عرصه ها بویژه در منطقه استراتژیک خلیج فارس است.
وی اضافه کرد: در این ارتباط انجام رزمایش های مختلف با هدف ارتقای توان بازدارنگی جمهوری اسلامی از جمله برنامه های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بویژه در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه است.
رزمجو اظهار کرد: امروز توانمندی و قابلیت های نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف دفاعی غیر قابل مقایسه با دهه اول انقلاب است و همواره در بخش های مختلف در حال پیشرفت هستیم.
وی در باره عملیات بیت المقدس گفت: سوم خرداد یادآور رشادتها و فداکاریهای بی بدیل فرزندان این آب و خاک است که همچون نگینی درخشان از تاریخ تابناک هشت سال دفاع مقدس و جانفشانی دلاورمردانی است که در سایه امام راحل و با داشتن وحدت و همدلی بین مردم و نیروهای مسلح اراده خود را به دشمن تحمیل و عزت، شکوه و سربلندی را برای مردم و نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آوردند.
رزمجو اظهار کرد: به برکت این پیروزی باشکوه امروز ایران به رهبری مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در پهنه مقابله با هجمه بیگانگان، نفوذ استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و ایادی آنها بویژه تکفیری ها ایستادگی کرده و نتیجه آن حضور گسترده مردم در صحنه های مختلف جهانی است.
وی با اشاره به جایگاه مهم عملیات بیت المقدس در سلسله عملیات هایی که در دوران دفاع مقدس انجام شد، گفت: این عملیات در وسعت 6 هزار کیلومتر مربع در سه مرحله و به مدت 25روز انجام و دستاورد ارزنده ای برای نظام به ارمغان آورد.
رزمجو، وادارکردن کشورهای منطقه و جهان به واکنش نشان دادن و شکست سکوت آنها را از جمله دیگر دستاوردهای عملیات بیت المقدس عنوان کرد.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: اگرچه رزمندگان اسلام بعد از فتح خرمشهر ابتکار عمل را در دست داشتند اما تدبیر ضروری ومهم ترسیم هندسه مقاومت واسترتژی دفاعی برای حفظ موازنه دفاع بود که برای این کار باید مواضع دفاعی و دورکردن آتش سلاحهای سنگین رژیم بعث از مواضع خودی و مهلت ندادن به دشمن برای سازماندهی مجدد در این ارتباط بود.
وی با بیان اینکه حماسه فتح خرمشهر همچون نگینی تابناک بر تارک مقاومت سرسختانه ملت قهرمان و سلحشور ایران می درخشد افزود: فتح خرمشهر حماسه ای شگرف، ژرف و تکان دهنده ای بود که قلب ها را از شور ایمان، ایثار، اخلاص سرشار می ساخت.
رزمجو برگزاری آئین صبحگاه مشترک، حضور در آیین سیاسی عبادی نمازجمعه و غبارروبی گلزار شهدا و همایشهای مختلف را از جمله برنامه های ویژه این روز عنوان کرد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.