به گزارش ایرنا، سردار حیدر عباس زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در پی رصد فضای مجازی توسط افسران سایبری پلیس فتا استان بوشهر مشخص شد، کانالی تلگرامی به نام 'بوشهر خز' (bushehr khaz )در اقدامی مجرمانه تصاویر خصوصی دانش آموزان را با مطالب توهین آمیز به صورت روزانه منتشر می کند.
وی بیان کرد: درپی گزارش مدیران برخی از مدارس مبنی برگستردگی بازتاب انتشار تصاویر شخصی دانش آموزان در این کانال، هتک حیثیت و تاثیر نامطلوب در رفتار و کاهش کیفیت آموزشی دانش آموزان، شناسایی مدیران این کانال در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
عباس زاده ادامه داد: پس از چهار ماه اقدامات پلیسی و فنی یکی از مدیران این کانال شناسایی دستگیر و تجهیزات دیجیتالی مجرمانه وی کشف و توقیف شد.
وی اظهار داشت: با ادامه عملیات، همدست این فرد نیز دستگیر شد که علاوه بر اعتراف به بزه ارتکابی اقرار کرد با هدف سرگرمی تصاویر افراد را از پروفایل، اینستاگرام و شناسه های آنها در فضای مجازی سرقت سپس با مطالب توهین آمیز منتشر می کردند.
عباس زاده یادآور شد: زمانی که دنبال کنندگان این کانال به بیش از سه هزار نفر رسید مدیران کانال یک لینک ارتباط اینترنتی با مدیر ایجاد و بیش از 500 قطعه عکس ها و تصاویر افراد را دریافت کردند، بدون اینکه تحقیق کنند آیا تصاویر دریافتی مربوط به فرد ارسال کننده هست یا خیر آن را با مطالب توهین آمیز منتشر می کردند.
عباس زاده با بیان اینکه متهمان دستگیر شده برای ادامه تحقیقات همچنان در اختیار پلیس هستند از شهروندان و خانواده ها خواست در صورت شکایت از این افراد به پلیس فتا مراجعه کنند.
وی با توصیه به خانواده ها مبنی بر نظارت بر استفاده صحیح فرزندان خود از فضای مجازی بیان کرد: شهروندان از انتشار تصاویر خصوصی خود در فضای مجازی خودداری کنند.
عباس زاده ادامه داد: در این ارتباط انتظار می رود شهروندان بویژه بانوان از تصاویر شخصی خود به عنوان عکس پروفایل و شناسه اینترنتی و یا ذخیره در تلفن و تجهیزاتی که به اینترنت وصل می شود، خودداری کنند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.