به گزارش ایرنا، احسان سیفی بوشهری یکشنبه شب در نشست بررسی روند آبرسانی روستاهای استان بوشهر افزود: در سال گذشته 6 هزار و 500 مورد خرابی در شبکه آبرسانی روستایی استان بوشهر رخ داد که عمده آن ترکیدگی لوله و سوختن پمپ بود.
وی اضافه کرد: برای کاهش این آمار باید هر ساله کاربازسازی و توسعه شبکه آبرسانی صورت گیرد اما با توجه به نبود اعتبارات لازم هر ساله شاهد افزایش شمار اتفاقات این حوزه و افزایش میزان هدررفت آن هستیم.
سیفی ادامه داد: با توجه به خشک شدن چشمه ساسان کازرون و کمبود آب رودخانه شاهپور که کار آبرسانی به بخشی از شهرستان های بوشهر، دشتستان و تنگستان را انجام می دهد در سه شهرستان یاد شده مدیریت بهینه مصرف آب بصورت جدی احساس می شود.
وی گفت: این کم آبی تنها مختص سه شهرستان یاد شده نیست بلکه در سایر شهرستان های استان نیز به دلیل افت سطح سفره های زیرزمینی مدیریت بهینه مصرف آب برای تابستان امسال ضروری است.
رئیس اداره نگهداری و بهره‌برداری شرکت آبفار استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به ادامه پدیده خشکسالی و کاهش بارش باران، کم آبی در تمامی نقاط استان بوشهر وجود دارد که باید مدیریت مصربه بهینه مورد توجه همه مشترکان آب قرار بگیرد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.