به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی روز دوشنبه در آئین تجلیل از ماماهای استان بوشهر افزود: با توجه به کیفیت دانشکده مامایی و پرستاری بوشهر باید برای تحصیلات تکمیلی رشته های مامایی و پرستاری برنامه ریزی شود.
وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر این ظرفیت را دارد که رشته های مامایی و پرستاری را در سطح کارشناسی ارشد و دکترا توسعه دهد.
رئیسی اظهار کرد: با توجه به استادان و مدیران توانمند موجود در دانشگاه تلاش می شود پیوند آموزش و بالین را قوی تر کرد تا ماماها بتوانند در حوزه آموزش و بالین به صورت مشترک باعث ارتقای خدمات سلامت شوند.
وی یادآور شد: امیدواریم با توجه به تسلط علمی و عملی و با نگاه سلامت محور رشته مامایی را از نظر شاخص های جهانی بهداشت توسعه دهیم.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در همه حوزه ها تحولات خوبی در انشگاه صورت گرفته است و در صدد توسعه تحصیلات تکمیلی رشته مامایی وانتشار نشریه تخصصی دانشکده مامایی و پرستاری هستیم.
حیدر عزیزنژاد افزود: همچنین در حوزه درمان نیز ساخته شدن واحدهای ال دی آر و آمارها و شاخص های زایمانهای باکیفیت و سالم از جمله شاخص های رسیدن به این رتبه است.
وی اظهار کرد: با آغاز طرح تحول سلامت و اولویت قرار گرفتن مساله سلامت این حوزه سالهای خوبی را طی می کند.
عزیزنژاد بیان کرد: پس از آغاز طرح تحول و قدمهای اساسی که برداشته شد بحث سلامت امروز از دغدغه های مردم، دولت و نظام است.
وی یادآور شد: با تلاش همه دست اندرکاران و مسئولان امروز استان بوشهر در اجرای طرح تحول سلامت در همه پست ها و محورهای طرح از میانگین کشوری بهتر عمل کرده و در برخی از بسته ها 2 برابر میانگین کشوری عمل کرده است.
وی افزود: تلاش می شود براساس برنامه ریزیهای انجام شده تا سال 1404در بسیاری از شاخص ها از میانگین کشوری نیز بالاتر برویم.
عزیزنژاد گفت: مهمترین شاخص در حوزه بهداشت میانگین مرگ و میر نوزادی است که درزمان حاضر این شاخص در کشور 10.5 و در استان این آمار 9 است که این بیانگر مهارت ماماهای استان بوشهر است.
در این آیین از ماماهای نمونه استان بوشهر تجلیل شد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.