محمد صادق علیایی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا دربوشهر افزود: راه اندازی آزمایشگاه ملی با معیار اصلی در مناطق مختلف دسترسی پژوهشگران به نیازهای مدنظر خود را تسهیل می بخشد.
وی یادآورشد: هم اکنون 131 آزمایشگاه مرکزی در سطح دانشگاه های کشور شکل گرفته که استان بوشهر نیز از این حیث یکی از آزمایشگاه های مرکزی مجهز کشور را در دانشگاه خلیج فارس داراست.
علیایی اظهارداشت: استان بوشهر ازلحاظ برخورداری از آزمایشگاه مرکزی از استان های پیشتاز کشور است و در بسیاری از موارد از آن الگوگیری می شود.
وی ادامه داد: در ارتباط با آزمایشگاه های مرکزی مقرر شده تمام دانشگاه کشور از این نوع آزمایشگاه برخودار شوند و از این طریق بتواند وضعیت بخشی از نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی خود را پوشش دهند.
وی گفت: در سازمان بودجه و برنامه ریزی نیز مقرر شده که این آزمایشگاه یک چارت مشخص داشته باشند و در این راستا یک سری تجهیزات پیشرفته آزمایشگاه برای دانشگاه های هدف تعریف شود.
علیایی افزود: راه اندازی آزمایشگاه های تحقیقات و آموزش از اولویت های وزات علوم، تحقیقات و فناوری نیز قرار گرفته است.
مدیر شبکه آزمایشگاه های علمی کشور یادآور شد: در طی چهار سال گذشته موضوع شبکه آزمایشگاه های علمی ایران نیز بخوبی در سطح کشور نهادینه شده و دانشگاه ها نیز اهمیت آن را بخوبی درک کرده اند.
وی گفت: از مزیت های اصلی شبکه شاعا تسهیل در دسترسی هر چه بهتر پژوهشگران ایرانی به تجهیزات آزمایشگاهی سطح دانشگاههاست.
علیایی گفت: مقرر شده آزمایشگاه های دانشگاه ها نیز به بخش خصوصی واگذار شود که این راستا محل هایی که بیشتر پیش بینی شده حوزه های پارک های علم و فناوری است.
7212/ 6045 خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.