به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه افزود: راهکارهای مختلفی برای ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه وجود دارد که در این زمینه زنان مسئولیت خطیر و حساسی برعهده دارند و می توانند فرزندان خود را با این فرهنگ غنی و باارزش آشنا کنند.
وی با بیان اینکه شیعیان به عنوان پرچمداران ترویج فرهنگ مهدویت وظیفه و رسالتی مهم بر دوش می کشند، گفت: دعای ندبه تنها نمی تواند ابزاری خیلی سریع و هدفدار در ترویج فرهنگ مهدویت باشد و باید گام های موثرتری برداریم.
امام جمعه گناوه اظهارکرد: ترویج نشدن فرهنگ مهدویت باعث شده تا جامعه مورد تهاجم فرهنگی غرب و دچار آسیب های اجتماعی شود.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش و دانشگاهها از مهم ترین قابلیت هایی است که می توانند با بهره گیری از کارشناسان مجرب و متخصص و کارآزموده در ترویج فرهنگ و گفتمان مهدویت اثرگذار و نقش آفرینی کنند.
رکنی حسینی، استفاده از آثارهنری درقالب نمایشنامه، نمایشگاه، شعر، داستان و رمان از دیگر راهکارهای ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه عنوان کرد و گفت: صداوسیما به عنوان رسانه ملی نیز نقشی بسیار مهم در تحقق این مهم دارد.
فرماندار گناوه گفت: به منظور ترویج فرهنگ مهدویت آسیب شناسی باید مدنظر قرار گیرد.
سیدعلی پاک نژاد افزود: مدارس و دانشگاهها، هیات های مذهبی و ادارات بویژه تبلیغات اسلامی، روحیه اصلاح، نقد و جذب پذیری می تواند منشا ترویج فرهنگ مهدویت باشد.
وی گفت: در بحث مهدویت، در دانشگاههای شهرستان کار خاصی انجام نشده و هیات های مذهبی هم بجز ماه محرم و صفر در سایر برنامه های مذهبی حضورشان کمرنگ است.
وی با اشاره به اینکه استفاده از سخنرانان مجرب و در سطح بالا و رعایت اخلاق می تواند در ترویج فرهنگ مهدویت اثرگذار باشد،افزود: یکجانبه گرایی و چندقطبی کردن جامعه مانع از ترویج فرهنگ مهدویت می شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انشتار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.