به گزارش ایرنا، حمیده ماحوزی یکشنبه شب در آیین جشن اردیبهشت تئاتر بوشهر که همزمان با پنجمین سالکوچ پیر تئاتر این شهر 'رمضان امیری' برگزار شد افزود: در 2 سال گذشته جشنواره های تئاتر فجر در استان بوشهر برگزار شد که این نشان از اهمیت و جایگاه این هنر در میان جوانان این استان است.
وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی، هنرهای آیینی و اجرای تئاتر عمومی در استان بوشهر و شهرستان ها نسبت به سال های گذشته بی سابقه گزارش شده که این نشان از برنامه ریزی دقیق و منسجم صورت گرفته توسط انجمن های تئاتر است.
ماحوزی ادامه داد: با جمع آوری اطلاعات هنرمندان امیدواریم بتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای رشد و خدمات دهی مناسب به این قشر جامعه فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه با ظرفیت و توانمندی های هنرمندان استان بوشهر هر روز شاهد افتخار آفرینی آنان هستیم افزود: در این ارتباط در سال گذشته با سعی و تلاش زیر ساخت ها را توسعه دادیم و چهار سالن در شهرستان های گناوه، دیلم، اهرم و دیر در اختیار هنرمندان قرار داده شد.
ماحوزی، در ارتباط با چهره فقید و برجسته تئاتر استان بوشهر گفت: بزرگداشت مرحوم رمضان امیری برنامه‌ای است که در این مراسم گنجانده شده تا بتوانیم کوچکترین تشکر را در قبال تلاش ها و زحمات وافر وی داشته باشیم.
در این آئین احمد قربانی و لیلا منصوری قطعه ای از تئاتر فصل پنجم رمضان امیری را برای حاضران به اجرا درآوردند و اشرف سلطانی نیا هنرمند تئاتر استان نیز پیام روز جهانی تئاتر را خواند.
در حاشیه این آیین چند تن از هنرمندان به خواندن شعر و خاطره گویی از رمضان امیری پیر فقید تئاتر استان پرداختند.
در پایان این آیین از فعالان برتر تئاتر شهرستان، حامیان تئاتر و افراد و انجمن هایی که در سال گذشته برای استان افتخار آفرینی کسب کردند، تجلیل شد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.