در ادامه این مطلب آمده است: مهدی طارمی گلزن یا فرصت سوز؟ مهاجم جنوبی پرسپولیس که دومین فصل حضور فیکس خود در ترکیب سرخ پوشان را با عنوان آقای گلی به پایان رسانده، آماری خیره کننده از خود به جا گذاشته، با این حال فرصت‌سوزی‌هایش باعث شده تا انتقاداتی را متوجه خود ببیند. با این حال در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به کارنامه این بازیکن در طول دوران حضورش در ترکیب پرسپولیس؛
مهدی طارمی در این فصل 23 بازی فرصت حضور در ترکیب سرخپوشان را به دست آورد که 8 گل در مجموع به نام او ثبت شد. با این حال خیلی‌ها اولین خاطره جدی از بازی او را در جدال دربی برابر استقلال به خاطر می‌آورند؛ جایی که توانست با حضورش خط دفاعی استقلال را با چالش بزرگی مواجه کند و زمینه پیروزی تیمش را فراهم کرد.
مهدی طارمی در آن فصل 15 بازی حضور در لیگ برتر را تجربه کرد که عمده آن مربوط به نیم فصل دوم بود. او در این تعداد بازی توانست 7 گل بزند و 3 پاس گل نیز ثبت کرد. مهاجم شماره 17 سرخپوشان در آن مقطع دو ضربه اش نیز با بدشانسی به تیرک دروازه حریفان خورد و 2پنالتی نیز برای سرخپوشان گرفت. طارمی در 8 دیدار سرخپوشان در لیگ قهرمانان نیز به میدان رفت و توانست یک گل از روی نقطه پنالتی و در جدال برابر النصر به نام خود کند. ضربه‌ای چیپ که باعث شد جایگاه ویژه‌ای در نزد هواداران کسب کند.
طارمی فصل را با دوری از ترکیب پرسپولیس به واسطه اخراج در آخرین بازی فصل سرخپوشان در لیگ قهرمانان و برابر پدیده آغاز کرد. مهاجم شناخته‌شده این فصل سرخپوشان که در آن زمان با انتخابی انتقادانگیز از سوی سازمان لیگ به عنوان برترین مهاجم دست یافته بود در این فصل فرصت بیشتری کسب کرد و به عنوان مهاجم شماره یک سرخپوشان اینبار با پیراهن شماره 9 مورد علاقه‌اش به میدان رفت. 27 بازی برای سرخپوشان در لیگ برتر 16 گل به نام او ثبت کرد تا برای اولین بار موفق شود عنوان آقای گلی را به نام خود کند. طارمی در این فصل علیرغم تمام فرصت‌سوزی‌هایش که در کنار اشتباهات مدافعان و دروازه‌بان این تیم به عنوان عوامل از دست رفتن قهرمانی عنوان شده بود، توانست با 16 گل زده، 3 پاس گل، 8 پنالتی کسب شده و 6 بار برخورد ضربه به تیرک دروازه حریفان یک آمار خارق العاده از خود به جا بگذارد. با این حال از دست دادن دو ضربه پنالتی و در کنار فرصت‌سوزی‌هایش باعث شد تا نگاه‌ها نسبت به او همچنان منفی باشد.
طارمی با پایان قراردادش راهی ترکیه شد؛ در تست پزشکی ریزه اسپور شرکت کرد و عکس‌های او در حال تمرین با این تیم با پیراهن آبی منتشر شد. با این حال چند روز بعد در اتفاقی عجیب از ترکیه به تهران بازگشت و پای قرارداد این تیم امضا کرد و بار دیگر پیراهن شماره 9 را که قرار بود بر تن وحید امیری باشد تحویل گرفت. نیمکت نشینی در ابتدای فصل و فرصت‌های کوتاه در نهایت باعث شد تا او برابر صبای قم پایش به گلزنی باز شود. گلی که سرآغاز یورش دوباره او به عنوان آقای گلی بود. طارمی فصل شانزدهم با پیراهن پرسپولیس 18 بار تا به امروز گلزنی کرده است تا کسب مجدد آقای گلی‌اش مسجل شود. او در این فصل هم با بدشانسی برخورد توپ‌هایش به تیرک دروازه همراه بود و 7 بار ضربه اش به تیرک دروازه حریفان برخورد کرد که جالب‌ترین آنها به دیدار برابر فولاد بازمی‌گردد که آکروباتیک او با برخورد به تیرک راهی اوت شد.
طارمی 3 پنالتی نیز برای تیمش گرفت که هر سه بار خودش مامور نواختن آن شد و یک بار آن را از دست داد. آمار فوق العاده او در لیگ قهرمانان آسیا نیز پوئن مثبتی برای او به همراه داشته و توانسته در 5 دیدار اخیر 3 بار در نقش گلزن ظاهر شده و در جدال آقای گلی در این تورنمنت نیز حاضر باشد.
طارمی در 86 دیداری که برای سرخپوشان به میدان رفته 17 بار کارت زرد داوران را روبروی خود دیده و یک بار نیز در آسیا و برابر الهلال طعم اخراج را چشید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.