به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالحمید خدری روز چهارشنبه در نشست با فعالان بخش کشاورزی شهرستان گناوه افزود: یکی از برنامه های اساسی برای رهایی از وضعیت کنونی و تحول در بخش کشاورزی شمال استان مهار و هدایت آبهای روان با احداث سد و بندهای آبخیزداری است.
وی اظهارکرد: دراین ارتباط مطالعه دره های فصلی در برنامه کاری قرار گرفت و توافق و تفاهم نامه طرح مطالعه دره امیری با سازمان آبخیزداری کشور انجام که با عملیاتی شدن آن قریب به 12 هزار هکتار اراضی منطقه آبیاری خواهد شد.
نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به توافق نامه و تفاهم نامه صورت گرفته عملیات اجرایی این طرح در آینده نزدیک شروع خواهد شد.
وی اظهارکرد: در جلسه ای که با حضور معاون آبخیزداری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در شهرستان دیلم برگزارشد ایشان اعلام کرد برای احداث سد روی دره های فصلی استان با سرمایه گذاری 50درصد از طرف آن سازمان و 50 درصد از منابع استانی یا نفت آمادگی کامل داریم.
خدری ادامه داد: سیستم حاکم برکشاورزی، دامپروری و مرغداری کل استان بوشهر بویژه در شمال استان قدیمی است و سیستمی نیست که امروز در سرتاسر جهان و کشور از آن بهره لازم می برد.
وی با بیان اینکه پایداری و بهره وری کشاورزی در هرنقطه بهره مندبودن از آب است و نباید در منطقه ای نظیر استان بوشهر کمبودی از این لحاظ وجود داشته باشد، گفت: سوء مدیریت در استان باعث شده تا در این بخش دچار معضل و مشکل اساسی باشیم.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: هیچ توجیهی ندارد و قابل قبول نیست که در فصل زمستان از آبهای روان ناشی از سیل دچار ضرر و زیان و تخریب اراضی کشاورزی شویم و در تابستان با کمبود آب روبرو شویم و این چیزی جز سوء مدیریت نیست و باید این مساله حل شود.
وی اظهار کرد: بدین منظور پیگیری و برنامه های خوبی پیش بینی شده که احداث سد روی دره های فصلی یکی از مهم ترین آنهاست.
نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکلات و خواسته های مطرح شده در این نشست از طریق وزارتخانه های مربوطه پیگیری و نتیجه آن به دستگاههای اجرایی برای اطلاع رسانی به کشاورزان انجام خواهدشد.
مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: این نشست به منظور معرفی قابلیت و ظرفیت های بخش کشاورزی و بیان مسایل و مشکلات این حوزه برگزار شده است.
امان الله حیدری افزود: باوجود دارابودن 30 هزار هکتار زمین های کشاورزی در این شهرستان، بدلیل کاهش نزولات آسمانی چند سال اخیر کشاورزان دچار مشکل اساسی شدند که برای برون رفت از آن مهار آبهای سطحی و روان در فصل زمستان با احداث سد اثربخش خواهد بود.
دراین نشست نمانیدگان فعال حوزه دامداری، کشاورزان، تعاونی و سمن ها و مرغداری ها به بیان مشکلات و نیازهای حوزه های خود پرداختند و خواستار پیگیری و برطرف کردن آنان توسط نماینده مجلس شدند.
در پایان این نشست جهادکشاورزی از مسئولان خبرگزاری جمهوری اسلامی، هفته نامه دریادلان و نماینده صداوسیما بخاطر همکاری با آن مدیریت تجلیل کرد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.