محمد عبادی روز سه شنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات صادرات استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: در شرایط کنونی اعزام کشتی های های کانتینربر یخچال دار از بندر بوشهر صورت نمی گیرد و همین امر صادرات محصول را برای برخی صادرکنندگان غیرقابل توجیه کرده است.
وی بیان کرد: صادرکنندگان در شرایط کنونی باید محصولات آبزی را به بندرعباس منتقل و سپس از آنجا با استفاده از کشتی های کانتینربر یخچال دار محصول آبزی خود را صادر کنند.
عبادی افزود: در شرایط امروزی که هزینه های هنگفتی متوجه تولید و حمل و نقل است با فراهم نشدن ارائه خدمات کشتی کانتینربر یخچال دار صادرات بوشهر متحمل آسیب جدی می شود.
وی در ارتباط با صادرات موادمعدنی گفت: استان بوشهر از لحاظ صادرات موادمعدنی یکی از قطب های اصلی کشور است ولی با این وجود از پایانه اختصاصی ویژه صادرات مواد معدنی برخوردار نیست.
عبادی بیان کرد: با توجه به اینکه بتازگی احداث اسکله مواد معدنی در بوشهر آغاز شده انتظار داریم در مدت زمان کوتاهی به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: مالکان دوبه های بوشهر به دلیل آنچه که متحمل شدن هزینه های اضافی در بوشهر می نامند دوبه های خود را به بنادر همجوار از جمله خرمشهر انتقال داده اند که انتظار داریم در این ارتباط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر پیگیری لازم انجام دهد و با یک تعامل سازنده برای حل این مشکل اقدام کنند.
عبادی یادآور شد: مالکان دوبه ها هزینه های یدک کش و راهنمایی را برخی از خدماتی می دانند که در بوشهر با هزینه بالایی ارائه می شود.
وی گفت: این امر نیز باعث شده برخی صادرکنندگان کالای خود را به بنادر همجوار انتقال و از این طریق اقدام به صادرات کنند که این موضوع نیز باعث افزایش هزینه صادرات برای آنان شده است.
7212/6043
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.