به گزارش ایرنا، غلامعلی رجایی روز دوشنبه در مسجد جامع بندرگناوه افزود: مذاکره سخت با 6 کشور قدرتمند دنیا کار ساده ای نبود که خوشبختانه دستاوردهای خوبی برای کشور و نظام بدنبال داشته است.
وی برداشتن تحریم از بنادر، آزاد شدن بیش از 12 میلیارد دلار پول کشور، اعتبار افزایی بین المللی، بهبود حمل ونقل هوایی با خرید چندین هواپیما، بایکوت شدن پروژه ایران هراسی را از مهمترین دستاوردهای برجام عنوان کرد.
وی با بیان اینکه جهان سیاست بازی برد برد است و در بحث برجام توانستیم دانش هسته ای خودمان را صادر کنیم افزود: ما نمی گوییم برجام صد در صد موفق بوده اما اگر برجام بد است پس چرا ترامپ، رژیم اسرائیل و عربستان می گویند به ضررشان است.
رجایی ادامه داد: اگر ناکارآمدی دولت قبل نبود ما به راحتی اجازه نمی دادیم که پول کشور در یک دعوای حقوقی مصادره شود.
مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در 3 سال اخیر دو حادثه مهم که برای کشور سودمند نبود اتفاق افتاد که یکی از آنان حمله به سفارت عربستان سعودی بود چرا که عربستان راه ارتباطی با مسلمانان بود و آیت الله هاشمی سعی در تقویت این رابطه داشت.
وی افزود: من نامه ای را از حکام عربستان دیدم که از هاشمی خواسته بودند برای برطرف کردن اختلاف جهان اسلام از جمله موضوع قدس مذاکره کند اما دولت قبل آن را بایگانی کرد.
رجایی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در 4 سال پیش در بدترین شرایط کشور را که به لبه پرتگاه رسیده بود تحویل گرفت و توانست با تدبیر و درایت گام های موثری برای کشور در عرصه های خارجی و داخلی بردارد.
وی گفت: احیای دریاچه ارومیه و هورالعظیم در خوزستان، اعطای کمک های بیشتر به محور مقاومت فلسطین به نسبت دولت قبل، رونق بازار کار و سرمایه، ترخیص کالا از 7 روز به یک روز، رشد مشارکت زنان کارآفرین، کاهش نرخ تورم از 44 درصد به 14 درصد، افزایش تولید نفت خام و صادرات و فروش نفت از 970 هزار بشکه به 2 میلیون و 300 هزار بشکه و ایجاد 700 هزار شغل در اصناف از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.
وی افزود: البته هنوز سبد معیشت مردم محتاج کارهای بیشتر، بهتر و قوی تری است زیرا آنان شایسته بهترین و مرفه ترین زندگی هستند.
وی اظهارکرد: ملت با حضور پرشور خود در روز 29 اردیبهشت با رای خود اقتدار و قدرت ملی را در جهان یک بار دیگر به نمایش خواهند گذاشت.
رجایی به ظرفیت و قابلیت های غنی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: کشوری که عسلویه دارد نباید در بوشهر، گناوه و کل این استان فقیری داشته باشد.
مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارکرد: توجه به کسب و کار و معیشت مردم استان بوشهر که به ته لنجی وابسته است در قالب قانونمند کردن آن در اولویت دولت قرار گیرد و در این ارتباط کارهایی درحال انجام است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
خبرنگار: نعمت اله بهروزی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
6164/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.