شماری از مردم در تماس با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی دیر ضمن گله مندی از وضعیت غیر بهداشتی کشتار دام خواستار احداث کشتارگاه در این شهرستان شدند.
محمد اجرایی یکی از شهروندان دیری گفت: مردم از سلامت گوشت قرمز خریداری شده از مغازه قصابی ها به دلیل نبود نظارت و کشتارگاه دام اطلاعی ندارند.
وی افزود: برای حفظ سلامتی و جلوگیری از انواع بیماری های دامی ساخت و راه اندازی کشتارگاه صنعتی در این شهرستان جزو ضروریات است که مسئولان به کمک بخش خصوصی باید اقدام کنند.
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان دیر ضمن تایید نبود کشتارگاه دام در این شهرستان گفت: نبود کشتارگاه دام مشکل جدی برای مردم این شهرستان است که مسئولان باید آن را جدی بگیرند.
اسماعیل محمودی افزود: به دلیل نبود کشتارگاه دام این اداره در بحث نظارتی با مشکل روبرو شده است و در حال حاضر گوشتی که به دست مردم می رسد ابتدای کشتار آن نظارت نداریم اما بعد از کشتار روی سلامت گوشت نظارت می کنیم.
مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان دیر افزود: هم اکنون 2 قصابی در شهر دیر فعالیت دارد که مردم گوشت قرمز خود را از این مغازه ها تامین می کنند و شهرهای دیگر شهرستان هم مردم گوشت خود را از کشتاردام در منازل تامین می کنندکه این هم برای سلامتی مردم مشکل آفرین است.
وی گفت: این اداره در زمینه احداث کشتارگاه دام برای صدور مجوز آمادگی هرنوع همکاری با بخش خصوصی است.
محمودی یادآورشد: شهرستان دیر دارای 36 هزار و 700 هزار راس دام است که از این تعداد 35 هزار راس دام سبک و مابقی سنگین است.
فرمانداردیر در ارتباط با نبود کشتارگاه در این شهرستان گفت: شهرستان دیر از نظر تعداد بالای دام، وجود دوهزار و 500نفر شتر، آبزیان دریایی و سایت پرورش میگو در استان دارای شاخص بالایی است.
حمزه اعتماد افزود: دامپزشکی شهرستان برای نظارت دقیق بر کشتار دام ها و نسبت به ایجاد و راه اندازی کشتارگاه باید اقدام کند و ما هم حاضر به همکاری در این زمینه هستیم.
6045/7207**خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده :اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.