محمد عبادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال گذشته استان بوشهر در زمینه برخورداری از تسهیلات بانکی رتبه 27 کشور را کسب کرد که این امر را نمی توان یک ضعف برای استان برشمرد زیرا دلیل این رتبه پایین فهم و آگاهی فعالان اقتصادی بوشهر است که با توجه به توجیه پذیر نبودن نرخ این تسهیلات از گرفتن آن امتناع کردند.
وی بیان کرد: در شرایط رکودی تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی یک نیاز مبرم است که باید جدی گرفته شود.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر در ارتباط با برنامه پیش بینی شده برای ساماندهی کالای همراه ملوان (ته لنجی) نیز گفت: مقرر شده گردش این کالاها در سطح استان مجاز شمرده شود و تنها برای خروج از استان نیز در حجم کالای همراه مسافر بصورت اندک باشد.
عبادی گفت: در این راستا هم اکنون هر لنج بطور میانگین برای هشت نفر اشتغالزایی دارد که با ممنوعیت فعالیت لنج های سنتی کنونی از سه سال آینده شاهد بیکاری این قشر خواهیم بود از این رو نیاز است که به جای تمرکز روی کالاهای ته لنجی تمرکز روی تولید باشد که اشتغال پایدارتری را نیز به دنبال دارد.
وی در ارتباط با حمایت اتاق از تشکل های بخش مختلف نیز گفت: در اتاق بازرگانی بوشهر به روی همه تشکل ها باز بوده و همچنین آماده حمایت و پشتیبانی از آنها به طرق مختلف است.
عبادی در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: اتاق بازرگانی بندر بوشهر برای احصا مشکلات واحدهای تولیدی نیروهایی را بصورت میدانی مشخص کرده که انتظار است مالکان واحدهای تولیدی با همکاری خود در زمینه اطلاع رسانی بتوانند نقشه راهی را برای اتاق بازرگانی برای گام نهادن در مسیر حل مشکلات آنها ترسیم کنند.
7212 خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.