علی مقاتلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شهر جدید در مساحت یکهزار و 800 هکتاری ( 2 برابر شهر جدید عالی شهر نخستین شهر جدید استان بوشهر) و با هشت هزار هکتار حریم برای ساماندهی سکونتگاه جنوب استان بوشهر در عسلویه و اسکان مردم و کارکنان شاغل در این شهرستان احداث می شود.
وی یادآورشد: براساس برنامه ریزی انجام شده این شهر با کیفیت و معماری بومی استان بوشهر که یک معماری سنتی است اجرا خواهد شد .
مقاتلی ادامه داد: برای نخستین بار در اجرای شهر جدید شهرستان علسویه متفاوت با شهرهای جدید ایجاد شده مطالعات طراحی معماری شهری انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه طرح جامع شهر جدید در شهرستان عسلویه در شورای عالی شهرسازی تصویب شده عنوان کرد: این شهر جدید حدفاصل روستای بستانو و سهو شمالی اجرا می شود.
مقاتلی افزود: این شهر جدید از سال 82 طرح جامع آن در شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب شده بود که به دلایلی تاکنون عملیات اجرایی آن شروع نشد.
وی گفت:درجهت ضرورت و توجه به مسائل زیست محیطی برای احداث این شهر جدید با دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران قراردادی منعقد شد که مطالعات ارزیابی و هوای محدوده این شهر جدید با آزمایش های لازم انجام که این بررسی ها هوای محدوده شهر جدید را مطلوب تشخیص داده شد.
مقاتلی یادآور شد: گزارش این بررسی ها به معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور ارائه شده است که این امر باعث تسریع در روند اجرای شروع عملیات اجرایی شهر جدید عسلویه نقش بسزایی داشته است.
7212/ 6045 ** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.