به گزارش ایرنا، عباس حقیقی روز پنجشنبه درنشست هم اندیشی توسعه آموزش های مهارتی با موسسات کارآموزی آزاد شهرستان گناوه افزود: آموزشگاه های آزاد بازوی توانمند سازمان آموزش فنی و حرفه ای محسوب می شوند که با شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها و برجسته سازی نقاط قوت، زمینه خدمات رسانی هرچه بیشتر و بهتر را فراهم می کنند.
وی یادآورشد: آموزشگاه های آزاد باید با تقویت انسجام و هماهنگی در بین خود و برگزاری منظم و مستمر نشست های هفتگی ، نقاط ضعف را کارشناسی و آسیب شناسی کنند.
وی بر تغییر رویکردها و ارایه راهکارهای عملیاتی و اثرگذار، خروج از روزمرگی و تکرار، حرکت به سمت آموزش های بازار محور و درآمدزایی تاکید کرد.
وی افزود: کیفی سازی آموزش های ارایه شده در آموزشگاه های آزاد بر اساس استانداردهای آموزش فنی و حرفه ای و حرکت به سمت آموزش های اشتغال محور، کمک به نهادینه سازی و فرهنگ کسب و کار و شکوفا نمودن استعدادها در جهت کارآفرینی و سازندگی حایز اهمیت است.
حقیقی به تشکیل شورای مهارت در شهرستان با همکاری فرمانداری اشاره کرد و گفت: تقویت بخش خصوصی، احیای جایگاه آموزش فنی و حرفه ای، توجه به اهمیت نقش آموزشهای فنی و مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار، تجمیع آموزشهای مهارتی و حذف آموزشهای موازی توسط سایر دستگاه ها از جمله فعالیت های کمیته شورای مهارت شهرستان خواهد بود.
سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه اظهارکرد: باتوجه به اینکه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد قابلیتی بالقوه در جهت حرکت در مسیر توسعه، سازندگی و اشتغالزایی قلمداد می شوند، تامین بخش اعظم نیروهای ماهر و متخصص در حرفه های مختلف مورد نیاز بازار کار، وظیفه خطیری است که بخش خصوصی باید در آن سهیم باشد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/ 6045** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.