به گزارش ایرنا، عادل دهدشتی روز چهارشنبه در همایش قرآنی تنگستان، بمناسبت هفته قرآن و عترت استان بوشهر و سالروز وفات 'میرزا معتقد اهرمی' کاتب قرآن رمز دار در مصلی نماز جمعه اهرم افزود: در همین راستا امسال اعتبارمناسبی به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی با رویکرد توجه به موسسه های قرآنی اختصاص یافته است.
وی با تاکید براینکه تلاش می شود فرهنگ متعالی قرآنی به شکل مستمر در زندگی مردم جاری شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش برای داشتن خروجی خوب باید نگاه ویژه ای نسبت به تدبر، فهم مفاهیم و موضوع های قرآنی داشته باشد.
دهدشتی افزود: یکی از دلیل های جنگ و خونریزی به خصوص درمنطقه خاورمیانه این است که ما امت اسلامی محور وحدت خود که همان قرآن است را فراموش کرده ایم.
وی یادآورشد: اگر قرآن به عنوان محور و شاخص برای امت اسلام و وحدت در نظر گرفته شود به طور یقین دچار این چنین مشکلاتی نخواهیم شد.
فرماندار تنگستان گفت: اگر قرآن سرلوحه و الگو قرار گیرد، بسیاری از مشکلات حل می شود چون دین مبین اسلام و قرآن حتی دنیای معاصر و مسایل امروزی نیز برنامه و حرف برای گفتن دارد.
دهدشتی تصریح کرد: انس با قرآن به دلیل معاونی و مفاهیم متعدد آن زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات جامعه می شود.
وی ادامه داد: قرآن راه، منش، مذاکره، نوع دوستی، صلح، شجاعت، اقتدار، صلابت و جهاد را به ما یاد می دهد و در این شرایط با رویکردی همراه با سعه صدر و اعتدال به دور از تندرویها می توانیم نسبت به مسائل نگاه کنیم.
6045/6047**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.