به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام عبدالحمید خدری ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: مسئولان برگزار کننده انتخابات تلاش می‌کنند تا با برنامه‌ریزی‌های مختلف زمینه را برای برگزاری انتخاباتی سالم و پر شور آماده کنند.

وی افزود: بالغ بر ۳ هزار ۹۳۹ نفر برای رقابت در عرصه شورای شهر در استان بوشهر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۷۶ نفر انصراف دادند و ۹۶ نفر توسط هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شدند.

تائید صلاحیت ۹۸.۵ درصد داوطلبان

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان بوشهر بیان کرد: بیش از ۹۸.۵ درصد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستای استان بوشهر در هیئت‌های نظارت تایید صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه شخصا هیچ دخالتی در تائید و یا رد صلاحیت‌ها نداشته‌ام بیان کرد: مطالب مختلفی در رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر استعفای اعضای هیئت نظارت بیان می‌شود، اما صحت ندارد چرا که انصراف افراد دو رکن دارد که یکی استعفای فرد و مهمتر از آن قبول استعفا است.

خدری بیان کرد: برخی می گویند افرادی باید رد صلاحیت شوند که دارای محکومیت قطعی از دادگستری داشته باشند؛ اگر اینگونه بود دیگر نیاز بررسی در هیئت اجرایی و نظارت وجود نداشت.

نشر اکاذیب را پیگیری می‌کنیم

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان بوشهر تصریح کرد: علی‌رغم گفته‌های افراد در فضای مجازی، هیچ یک از افراد به‌دلیل بینش سیاسی رد صلاحیت نشده است.

حجت‌الاسلام خدری خاطرنشان کرد: افرادی که نشر اکاذیب در رسانه‌ها و فضای مجازی می‌کنند پیگیری و برخورد خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اصلاح‌طلب افرادی هستند که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند در غیر این صورت آن فرد اصلاح طلب واقعی نیست.

با هیچ جزب و جناحی میثاق نبسته‌ام

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز روز آخر شکایت افراد رد صلاحیت شده است، گفت: افرادی که رد صلاحیت شدند به‌جای تشویش اذعان عمومی قانونی اعتراض خود را اعلام کنند.

وی در خصوص روند بررسی شکایت رد صلاحیت‌شده‌ها بیان کرد: بررسی‌ها در هیئت نگهبان استان انجام می‌شود و به هیئت مرکزی ارجاع نخواهد شد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان بوشهر اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا حتی ذره‌ای از حقوق افراد رد صلاحیت شده پایمال نشود.

وکیل دولت نیستم بلکه نماینده مردم هستم

وی با بیان اینکه برخی فضاسازی‌ها برنامه‌ریزی شده است، افزود: من با هیچ جزب و جناحی میثاق نبسته‌ام و وکیل دولت نیستم بلکه نماینده مردم هستم.

خدری عنوان کرد: در صورتی که افراد به فضا سازی ادامه دهند مستندات را به دادگستری تحویل خواهیم داد.

وی در خصوص تعداد ناظران عنوان کرد: ناظران یک و نیم برابر صندوق‌ها می‌توانند باشند؛ استان دارای ۸۷۸ صندوق است و اجازه وجود هزار و ۲۵۰ ناظر و ۵۴ سر ناظر را داریم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 629412
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.